"Teaching between the lines"discussing,interpreting and writing stories together

  1. Izquierdo-Magaldi, Belén
  2. Lacasa Díaz, M. Pilar
  3. Castillo Fernández, Héctor del
Revista:
Culture and Education, Cultura y Educación

ISSN: 1135-6405 1578-4118

Año de publicación: 2014

Volumen: 26

Número: 3

Páginas: 535-556

Tipo: Artículo

DOI: 10.1080/11356405.2014.965447 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

Otras publicaciones en: Culture and Education, Cultura y Educación

Referencias bibliográficas

  • Barton, D., (2007) Literacy: An Introduction to the Ecology of Written Language, , Malden, MA: Blackwell
  • Camps, A., Guasch, O., Milian, M., Ribas, T., La actividad metalingülística en el aprendizaje de la escritura (2000) El Papel de la Actividad Metalingülística en El Aprendizaje de la Escritura, pp. 135-162. , M. Milian, & A. Camps (Eds.). Buenos Aires: Homo Sapiens
  • Coll, C., Columina, R., Onrubia, J., Rochera, M.J., Actividad conjunta y habla: una aproximación al estudio de los mecanismos de influencia educativa (1992) Infancia y Aprendizaje, 59-60, pp. 189-232
  • Cubero, R., Cubero, M., Santamaría, A., La educación a través del discurso. Prácticas educativas y construcción discursiva del conocimiento en el aula (2008) Revista de Educación, 346, pp. 71-104
  • Dörney, Z., (2007) Research Methods in Applied Linguistics, , Oxford: Oxford University Press
  • Gee, J.P., (1999) An Introduction to Discourse Analysis. Theory and Method, , London & New York: Routledge
  • Hammersley, M., Atkinson, P., (2007) Ethnography. Principles in Practice, , New York, NY: Routledge
  • Izquierdo-Magaldi, B., (2011) Estrategias Discursivas de Interacción en El Aula. Construcción de Textos Expositivos y Narrativos en Grupos Colaborativos, , https://www.educacion.gob.es/teseo/imprimirFicheroTesis.do?fichero=27384, Universidad de Alcalá. Doctoral Dissertation: TESEO. 20 February 2013
  • Lacasa, P., (2006) Aprendiendo Periodismo Digital. Historias de Pequeñas Escritoras, , Madrid: Visor-Antonio Machado
  • Lacasa, P., Reina, A., La televisión y el periódico en la escuela primaria: Imágenes, palabras e ideas (2004) Tercer Premio de Investigación Educativa 2002 (No. Proyecto Financiado Por El CIde - MEC (BOE, 10-X-1997), , Madrid: CIDE - MECD
  • Mercer, N., (2001) Words and Minds, , London: Routledge
  • Mercer, N., Hodgkinson, S., (2008) Exploring Talk in School, , London: Sage
  • Rogoff, B., Developing understanding of the idea of communities of learners (1994) Mind, Culture and Activity, 1, pp. 209-229
  • Rogoff, B., Observing sociocultural activity on three planes: Participatory appropriation, guided, participation and apprenticeship (2008) Pedagogy and Practice: Culture and Identities, pp. 58-78. , K. Hall, P. F. Murphy, & J. Soler (Eds.). London: Routledge
  • Van Dijk, T.A., Discourse and knowledge (2011) Handbook of Discourse Analysis, pp. 587-630. , P. Gee, & Michael (Eds.). London: Routledge
  • Warwick, P., Mercer, N., Kershner, R., Staarman, J.K., The mind and in the technology: The vicarious presence of the teacher in pupil's learning of science in collaborative group activity at the interactive whiteboard (2010) Computers & Education, 55, pp. 350-362