Universidad de Alcaláde la escuela de magisterio a la facultad de educación

  1. Luis Pascual, Juan Carlos 1
  2. Hernández Romero, Nieves 1
  3. Megías Rosa, Manuel 1
  1. 1 Universidad de Alcalá
    info

    Universidad de Alcalá

    Alcalá de Henares, España

    ROR https://ror.org/04pmn0e78

Revista:
Tendencias pedagógicas

ISSN: 1133-2654

Año de publicación: 2015

Título del ejemplar: ¿Qué maestros formamos desde los grados?

Número: 25

Páginas: 77-96

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Tendencias pedagógicas

Resumen

The implementation of the European Higher Education Area (EHEA) has caused a deep transformation of the university studies. The emphasis on competences development, the emergence of the ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) or the development of a Final Degree Work can be found among these major changes affecting all the degrees. This article describes and analyses the impact of the changes produced going from a three year general degree to a four year bachelor degree in Teacher Education studies of the University of Alcalá.

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