DIDISE
Diversidad, Discapacidad e Inclusión Social y Educativa-Diversity, Disability and Social and Educational Inclusion.
Publications (15) Publications in which a researcher has participated
2024
-
Attitudes, Self-Efficacy, and Intention to Teach in Inclusive Classrooms of In-Service Teachers in Chile: Validating Scales
Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 30
-
Comprendiendo la segregación escolar del alumnado económicamente desfavorecido y del alumnado con necesidades educativas especiales en el contexto local
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 2, pp. 327-338
-
Cuando un proyecto de cambio fracasa en la escuela:: aprendizajes inesperados
Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 37, pp. 39-58
-
Los Centros Privados Concertados y la Segregación Escolar del Alumnado Inmigrante de Secundaria en España y sus Comunidades Autónomas
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 13, Núm. 2, pp. 61-76
-
Los centros privados concertados como factor de segregación escolar por nivel socioeconómico en España
REICE: Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Vol. 22, Núm. 3, pp. 5-22
-
The Impact of the Pandemic on Young People with Intellectual Disabilities Participating in a University Training Course for Employment in Spain
Journal of Continuing Higher Education, Vol. 72, Núm. 2, pp. 127-141
-
What teaching attributes are essential for promoting inclusion and social justice in primary education? A co-constructed research study with student teachers
Education, Citizenship and Social Justice
2023
-
Developing learning and participation in schools: using the Index for inclusion in Spain lessons learned and common challenges
International Journal of Learning and Change, Vol. 15, Núm. 4, pp. 329-344
-
Explanatory variables of educational innovation: A model based on personality traits
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 21, Núm. 60, pp. 349-372
-
How to facilitate the educational inclusion of students with autism: learning from the experience of teachers in Spain
Equality, Diversity and Inclusion, Vol. 42, Núm. 6, pp. 787-804
-
Teachers of learners with ASD in mainstream schools and classrooms in Spain: attitudes towards inclusive education
British Journal of Special Education, Vol. 50, Núm. 1, pp. 104-126
-
Teaching innovation factors: analysis from three Iberoamerican countries
Educational Studies
-
¿Los centros educativos ordinarios favorecen la inclusión del alumnado con necesidades educativas especiales?: Una aproximación preliminar a partir de las visiones de las familias del alumnado
Actas del IX Congreso de la Red Española de Política Social (2023)
2022
-
Apoyo al alumnado con altas capacidades intelectuales en las universidades españolas
El profesorado, eje fundamental de la transformación de la docencia universitaria (Octaedro), pp. 389-397
-
TEACHING INNOVATION FACTORS IN PORTUGAL ACCORDING TO TEACHERS
Revista Brasileira de Educacao, Vol. 27