Publications (27) Mirian Checa Romero publications

filter_list

2024

  1. Correction to: Sexualized culture on livestreaming platforms: a content analysis of Twitch.tv (Humanities and Social Sciences Communications, (2024), 11, 1, (257), 10.1057/s41599-024-02724-z)

    Humanities and Social Sciences Communications

  2. Educación

    Situación de las mujeres y brechas de género en Castilla-La Mancha. Informe 2024 (Instituto de la Mujer de Castilla-La Mancha), pp. 35-68

  3. Escala de Actitudes Contra la Igualdad de Género: Diseño y Validación

    Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 13, Núm. 2, pp. 95-114

  4. Sexualized culture on livestreaming platforms: a content analysis of Twitch.tv

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

  5. Video games and metacognition in the classroom for the development of 21st century skills: a systematic review

    Frontiers in Education, Vol. 9

2020

  1. Robótica y Proyectos STEAM: Desarrollo de la creatividad en las aulas de Educación Primaria

    Pixel-Bit: Revista de medios y educación, Núm. 58, pp. 51-69

2018

  1. Minecraft and machinima in action: development of creativity in the classroom

    Technology, Pedagogy and Education, Vol. 27, Núm. 5, pp. 625-637

2014

  1. Evolution and natural selection: learning by playing and reflecting

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 3, Núm. 1, pp. 26-33

  2. La práctica reflexiva entre docentes universitarios: innovaciones metodológicas en la formación de maestros

    Creatividad e innovación en el espacio universitario (ACCI (Asociación Cultural y Científica Iberoamericana)), pp. 97-116

  3. Video Games in Educational Settings: Developing Skills for New Media Learning

    Handbook of Digital Games (Wiley-IEEE Press), pp. 502-522

2013

  1. Using the sims 3 for narrative construction in secondary education: A multimedia experience in language classes

    New Pedagogical Approaches in Game Enhanced Learning: Curriculum Integration (IGI Global), pp. 180-213