Publications (102) Publications de María Dolores González Rivera

filter_list

2025

  1. Quality Physical Education in Spain

    Quality Physical Education: Global Perspectives (Taylor and Francis), pp. 240-249

  2. Voluntary isometric contractions at maximal shortening as a new technique to achieve neuromuscular re-education in healthy subjects

    Journal of Exercise Science and Fitness, Vol. 23, Núm. 1, pp. 42-50

  3. Voluntary isometric contractions at maximal shortening as a new warm-up exercise

    Human Movement, Vol. 26, Núm. 2, pp. 33-45

2023

  1. Innovation in Training Service for the Sport Management Sector in Ecuador

    Sport Management in the Ibero-American World: Product and Service Innovations (Taylor and Francis), pp. 73-85

  2. Planning and assessment practices among Spanish physical education teachers according to experience and teaching level

    European Physical Education Review, Vol. 29, Núm. 3, pp. 438-454

2019

  1. ¿Se programa por competencias en educación física en secundaria? perspectiva de un grupo de profesores de la comunidad de Madrid

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 2, pp. 335-358

2018

  1. Aging and fitness programs: Influencing factors, professional intervention, and challenges in Spain

    Ageing, Physical Activity and Health: International Perspectives (Taylor and Francis), pp. 102-113

  2. Consolidación de las metodologías activas en Educación Física en las escuelas de enseñanza secundaria

    Movimento: revista da Escola de Educação Física, Vol. 24, Núm. 2, pp. 509-526

  3. De las competencias básicas a las competencias clave: conceptualización desde la Educación Física

    Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 31, pp. 77-95

  4. El modelo competencial en Educación Física: contribución, evaluación y vinculación con sus contenidos

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 13, Núm. 37, pp. 17-30

  5. La evaluación por competencias en educación física y el proceso de construcción de una rúbrica

    Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 22, pp. 111-127

  6. La formación continua formal de monitores españoles de actividad física y deporte

    Apunts: Educación física y deportes, Núm. 134, pp. 134-145

  7. La formación inicial y permanente del profesorado de Educación Física para la aplicación del modelo competencial: un estudio cualitativo

    Revista complutense de educación, Vol. 29, Núm. 1, pp. 251-267