Estudio cualitativo-observacional bianual de la influencia de los alumnos internacionales en ESP para turismo
ISSN: 1133-1127
Año de publicación: 2007
Número: 13-14
Páginas: 51-62
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: LFE: Revista de lenguas para fines específicos
Referencias bibliográficas
- Beasley, C. J., Pearson, C. A. L. (1999). “Faciltiating the Learning of Transitional Students: Strategies for Success for all Students”. Higher Education Research & Development, 18/3: 303-21.
- Chen, S. F. (1996). Learning Multiculturalism from the Experience of International Students: The Experience of International Students in a Teacher Training Program. East Lansing, MI: National Center for Research on Teacher Learning. (descargado de Internet febrero 24, 2006 procedente del Servicio de Reproducción ERIC, ERIC No. ED398177).
- Chistolini, S. (1995). The Meaning of Intercultural/Multicultural Education in the Italian Context. East Lansing, MI: National Center for Research on Teacher Learning. (descargado de Internet febrero 24, 2006 procedente del Servicio de Reproducción ERIC, ERIC No. ED391777).
- Clarke, K. (2005). “Critical, Multicultural Education for Remembering and Reconciliation: A Discussion of an Interdisciplinary Social Science Course for International Students in Finland”. Compare: A Journal of Comparative Education, 35/ 4: 479-494.
- García Laborda, J. (2004). “HIEO: Investigación y desarrollo de una Herramienta Informática de evaluación oral multilingüe”, Didáctica. Lengua y literatura, 16: 77 – 88.
- García Laborda, J. y Bejarano, L. G. (2005). “Análisis de la necesidad de creación de páginas web para la evaluación y baremación de estudiantes internacionales: Una experiencia internacional”. En M. L. Carrió Pastor “Perspectivas interdisciplinares de la Lingüística Aplicada (Tomo II)”. Valencia: U.P.V.: 399- 404.
- Hakuta, K. (1974). “Prefabricated Patterns and the Emergence of Structure in Second Language Acquisition” Language Learning, 24 / 2: 287-297.
- Krashen, S. (1991). “Bilingual Education: A Focus on Current Research. Focus, Occasional Papers in Bilingual Education, Number 3”. National Clearinghouse for Bilingual Education, Washington, DC”. Focus, 3 (monográfico).
- Krashen, S. (1996). “Is English in Trouble?” Multicultural Education, 4 / 2: 16-19.
- Nattinger, J. R. (1985). Lexical Phrases, Functions and Vocabulary Acquisition. East Lansing, MI: National Center for Research on Teacher Learning. (descargado de Internet febrero 24, 2006 procedente del Servicio de Reproducción ERIC, ERIC No. ED268823).
- Parker, D. R. (1999). Teaching, Learning, and Working with International Students: A Case Study. East Lansing, MI: National Center for Research on Teacher Learning. (descargado de Internet febrero 24, 2006 procedente del Servicio de Reproducción ERIC, ERIC No. ED438756).
- Poyrazli, S.; Kavanaugh, P. R.; Baker, A. y Al-Timimi, N. (2004). “Social Support and Demographic Correlates of Acculturative Stress in International Students”. Journal of College Counseling 7/1: 73-82.
- Taillefer, G. (2005). “Reading for Academic Purposes: The Literacy Practices of British, French and Spanish Law and Economics Students as Background for Study Abroad”. Journal of Research in Reading, 28/4: 435-451.
- Scott, N. A. (1997). Student Success: Serving International Students in an Age of Technology. East Lansing, MI: National Center for Research on Teacher Learning. (descargado de Internet febrero 24, 2006 procedente del Servicio de Reproducción ERIC, ERIC No. ED439339).
- Suh, J. S.; Wasanasomsithi, P.; Short, S.; Majid, Norazman, A. (1999). Out of Class Learning Experiences and Students’ Perceptions of Their Impact on English Conversation Skills. East Lansing, MI: National Center for Research on Teacher Learning. (descargado de Internet febrero 24, 2006 procedente del Servicio de Reproducción ERIC, ERIC No. ED433715).
- Wan, G. (1999). The Learning Experience of Chinese Students in American Universities: A Cross-Cultural Perspective. East Lansing, MI: National Center for Research on Teacher Learning. (descargado de Internet febrero 24, 2006 procedente del Servicio de Reproducción ERIC, ERIC No. ED439653).
- Woodcock, L. S. (1996). Was It All Greek to Them? Short-Term Language Preparation for ERASMUS Exchange in Greece. Language Learning Journal, 13: 70-72.
- Zhai, L. (2002). Studying International Students: Adjustment Issues and Social Support. East Lansing, MI: National Center for Research on Teacher Learning. (descargado de Internet febrero 24, 2006 procedente del Servicio de Reproducción ERIC, ERIC No. ED474481).