¿Cuánto aprendí en la enseñanza secundaria?las actitudes de los estudiantes universitarios de primer año respecto a la relación enseñanza-aprendizaje de su segunda lengua en la escuela secundaria en tres contextos internacionales

  1. García Laborda, Jesús
  2. Bejarano, Luis G.
  3. Simons, Mathea
Revista:
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación

ISSN: 1139-613X 2174-5374

Año de publicación: 2012

Volumen: 15

Número: 2

Páginas: 159-184

Tipo: Artículo

DOI: 10.5944/EDUCXX1.15.2.131 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

Otras publicaciones en: Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación

Objetivos de desarrollo sostenible

Referencias bibliográficas

  • Bolt, S.E., Roach, A.T., (2009) Inclusive assessment and accountability: A guide to accommodations for students with diverse needs, , New York: Guilford Press
  • Byrnes, J.P., Wasik, B.A., (2009) Language and literacy development: What educators need to know, , New York: Guilford Press
  • Decoo, W., Simons, M., Colpaert, J., Faire vivre les langues hors de l'école: Étude fonctionnelle et quantitative de l'emploi du FLE en dehors de l'école (2005) Le français dans le monde, 340, pp. 40-42
  • García Laborda, J., Fernández Alvarez, M., Las variables sexo, edad y lugar de trabajo en las actitudes de los profesores hacia la interacción oral en L1 y L2 en la clase de inglés de segundo de Bachillerato (2010) Porta Linguarum, 14, pp. 91-103
  • Georgakopoulos, A., Jaeckle, T., Teaching in the age of diversity: Culture and language as sources of conflict and strength in the classroom (2007) Peace and Conflict Studies, 14 (2), pp. 93-113
  • Guglielmi, R.S., Native language proficiency, English literacy, academic achievement, and occupational attainment in limited-English-proficient students: A latent growth modeling perspective (2008) Journal of Educational Psychology, 100 (2), pp. 322-342
  • Boone, J., Why some English learners don't finish high school (2007) Dissertation Abstracts International, A: The Humanities and Social Sciences, 67 (7), p. 2523
  • Housen, A., Janssens, S., Pierrard, M., (2003) Le français face à l'anglais dans les écoles secondaires en Flandre, , París: Duculot
  • Klingner, J.K., Vaughn, S., Boardman, A., (2007) Teaching reading comprehension to students with learning difficulties, , New York: Guilford Press
  • Lee, J.J., Language testing as a technique to enhance English as a foreign language teaching effects on vocabulary acquisition at the intermediate level (2000) Dissertation Abstracts International, A: The Humanities and Social Sciences, 61 (4), pp. 1330-1331
  • Moreno Oliver, I.F.X., (2001) Análisis psicopedagógico de los alumnos de educación secundaria con problemas de comportamiento en el contexto escolar, , http://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=4282yorden=0yinfo=link, Tesis doctoral defendida en la Universidad de Barcelona el 26/06/2001. Disponible en: [Consulta 2010, 15 de enero]
  • Roby, W.B., Technology in the service of foreign language learning: The case of the language laboratory (2004) Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed.), pp. 523-541. , in Jonassen, D. H. (Ed.) New York: Macmillan Library Reference
  • Rodríguez, L.F., Conchas, G.Q., Preventing truancy and dropout among urban middle school youth: Understanding communitybased action from the student's per-spective (2009) Education and Urban Society, 41 (2), pp. 216-247
  • Rogers-Adkinson, D., Melloy, K., Stuart, S., Fletcher, L., Rinaldi, C., Reading and written language competency of incarcerated youth (2008) Reading y Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties, 24 (2), pp. 197-218
  • Rueda, R., Chen, C.B., Assessing motivational factors in foreign language learning: Cultural variation in key constructs (2005) Educational Assessment, 10 (3), pp. 209-229
  • Saldaña García, C., (2001) Detección y prevención en el aula de los problemas del adolescente, , Madrid: Pirámide
  • Saunders, W.M., O'Brien, G., Oral language (2006) Educating English language learners: A synthesis of research evidence, pp. 14-63. , in, F. Lindholm-Leary, K. Saunders, W. M. y Christian, D. (Eds.) New York: Cambridge University Press
  • Schreffler, S.B., Hispanic Heritage Language Speakers in the: Linguistic Exclusion in Education (2007) Critical Inquiry in Language Studies, 4 (1), pp. 25-34
  • Seels, B.K.L., Horn, L.J., Research on Learning from Television (2004) Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2nd ed.), pp. 249-334. , in Jonassen, D. H. (Ed.) New York: MacMillan
  • Simons, M., Decoo, W., Cette peur d'ouvrir la bouche: Comment vaincre l'anxiété dans l'apprentissage des langues? (2007) Le français dans le monde: Revue de la Fédération internationale des professeurs de français, 352, pp. 40-42
  • Simons, M., Decoo, W., Colpaert, J., Logiciels de FLE: Les élèves sont mieux au courant que leurs professeurs: Les données d'un sondage en Belgique (2001) Tell y call: Zeitschrift für Technologie-unterstützten Unterrich, pp. 8-13
  • Snell, T.P., First-Generation Students, Social Class, and Literacy (2008) Academe, 94 (4), pp. 28-31
  • Spada, N., Narkoui, K., Peters, C., So, M., Valeo, A., Developing a questionnaire to investigate second language learners' preferences for two types of form-focused instruction (2009) System, 37 (1), pp. 70-81
  • van Daalen, M., Test Usefulness in Alternative Assessment (1999) Dialog on Language Instruction, 13 (1-2), pp. 1-26
  • van Lommel, S., Laenen, A., d'Ydewalle, G., Foreign-grammar acquisition while watching subtitled television programmes (2006) British Journal of Educational Psychology, 76 (2), pp. 243-258
  • Vandenbroucke, F., De lat hoog voor talen in iedere school (2007) Goed voor de sterken, sterk voor de zwakken, , http://www.briobrussel.be/assets/beleidsdocumenten/talenbeleidsnotabrio.pdf, Disponible en: [Consulta 2010, 15 de enero]
  • Verboven, H., Ze leren liever een sexy taal (2004) Klasse voor leerkrachten, 145, pp. 8-11