Anàlisi estratègica del turisme en el medi ruralEl cas de les Illes Balears
- Colombram Mestre, Martí
- Antoni Serra Cantallops Zuzendaria
Defentsa unibertsitatea: Universitat de les Illes Balears
Fecha de defensa: 2009(e)ko uztaila-(a)k 03
- Miguel Antonio Santesmases Mestre Presidentea
- Gabriel Àngel Vich Martorell Idazkaria
- Victoria de Elizagarate Gutiérrez Kidea
- Blanca García Henche Kidea
- Ignacio A. Rodríguez del Bosque Kidea
Mota: Tesia
Laburpena
En aquest treball s'analitza la situació del turisme en el medi rural de les Illes Balears i la seva evolució, i s'estudia l'oferta i demanda actuals, en el seu conjunt i detallant per illes. Tot això centrat en les estratègies de desenvolupament turístic i econòmic en el medi rural, des de la perspectiva del màrqueting. A més de la informació de les administracions, i de la revisió bibliogràfica, s'ha fet una enquesta a propietaris d'establiments de turisme rural i una altra a turistes allotjats en ells, i s'ha complementat amb un test realitzat per un observador extern per a recollir dades de l'establiment (ubicació i accessos, tipus de construcció, disseny interior,...). També es realitza un examen de les dimensions subjacents en les opinions dels gestors dels allotjaments, de professionals i d'experts. I a més, es realitza una anàlisi DAFO del turisme rural a les Balears, establint les especificacions particulars de cada illa.