Un Proyecto de trabajo colaborativo en los estudios de Filología Inglesa de la UNED
- Sagredo Santos, Antonia
- Rábano Llamas, Manuel Francisco
- Arroyo Vázquez, María Luz
ISSN: 1989-0796
Argitalpen urtea: 2009
Zenbakia: 18
Orrialdeak: 54-59
Mota: Artikulua
Beste argitalpen batzuk: Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas
Laburpena
This project presents an experience planned in the four year subject History and Culture of the English-speaking Countries included in the English Philology Degree of the Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). The work project consisted on the creation of historical text commentaries by a student�s group in a collaborative way. In the development of this experience, technical tools were introduced to complete the collaborative work online with students who are studying their degree in a distance learning system.
Erreferentzia bibliografikoak
- Abilio Rabanal, M. y Lara Peinado, F. 1997. Comentario de Textos históricos. Madrid: Cátedra.
- Arroyo Vázquez, M. L. y Sagredo Santos, A. 2008. Los Estados Unidos en sus documentos. Madrid: UNED.
- Bettetini, G. y Colombo, G. 1995. Las Nuevas Tecnologías de la Comunicación. Barcelona: Paidós.
- Egido León, Á., (coord.). 1996. La historia contemporánea en la práctica. Madrid: Editorial centro de Estudios Ramón Areces, S. A.
- Hernández Sánchez-Barba, M. 1978. El comentario de textos históricos. Madrid: Editorial Tebar Flores.
- Lozano, A. y Mitre Fernández, E. 1979. Análisis y comentarios de textos históricos. Madrid: Alhambra.
- Pereira Castañares, J. C. y Martínez Lillo, P. A. 1995. Documentos básicos sobre historia de las relaciones internacionales, 1815-1991. Madrid: Editorial Complutense.
- Pisano, J. C. 1994. Comunicarse Más y Mejor. Buenos Aires: Editorial Bonum.
- Rábano Llamas, M. Investigar enseñando lenguas extranjeras: Análisis, reflexiones y ejemplos prácticos. Guadalajara: Ediciones Aache, 2008.
- Sagredo Santos, A. y Arroyo Vázquez, M. L. 2006. History and Culture of the United States. Madrid: UNED.