Teléfonos móviles en Educación Infantilun proyecto internacional

  1. Patricia Gómez Hernández
  2. Héctor del Castillo Fernández
  3. Carlos Monge López
Journal:
Cuadernos de pedagogía

ISSN: 0210-0630 2386-6322

Year of publication: 2020

Issue: 513

Pages: 32-37

Type: Article

More publications in: Cuadernos de pedagogía

Abstract

The authors of this article develop the application of an educational innovation carried out in schools in Spain, Brazil and Portugal (partially) in which they have analyzed and valued the use of the mobile phone as a mediating instrument of learning in Early Childhood Education. The objective of this experience in the classroom has been to encourage responsible use of this device, as well as to acquire better social, communication and technological skills.

Bibliographic References

  • Caviativa, Y. (2016). The Impact on Locomotor Skills in Children. The Promotion of Significant Knowledge Supported by the Use of Videogames . MATEC Web of Conferences, 76 , 104042.
  • Delgado, C., Ruvalcaba, R., Quezada, O., Gomez, D. e Ibanez, J. (2009). Low Cost Video Game Technology to Measure and Improve Motor Skills in Children . Nairobi: Africon
  • Fombona, J. y Roza, P. (2016). Uso de los dispositivos móviles en Educación Infantil . Edmetic 5 (2), 158-181.
  • García, M.R. (2010). Videojuegos en el aula . Cuadernos de Pedagogía, 398 , 74-76.
  • Gómez, P., Castillo, H. y Kassar, M.C.M. (2018). Impacto de una innovación con teléfonos móviles en el desarrollo profesional docente . En C. Monge y P. Gómez (Eds.), Innovando la docencia desde la formación del profesorado (pp. 219-244). Madrid: Editorial Síntesis.
  • Vilamajor Uriz, M. y Esteve-Mon, F.M. (2016). Dispositivos móviles y aprendizaje cooperativo: diseño de una intervención con dispositivos móviles en un entorno de aprendizaje cooperativo en la etapa de Educación Primaria . Revista Electrónica de Tecnología Educativa, 58 , 50-65.