Inclusión y mejora educativa: convivencia y aprendizaje cooperativo ; Inclusion and Educational Improvement: Coexistence and Cooperative Learning
IMECA
Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Autónoma de Madrid (31)
2023
-
Spanish validation of the Glasgow depression scale for people with intellectual disabilities (GDS-LD) and of the Glasgow depression care supplement scale (GDS-CS)
Advances in Mental Health and Intellectual Disabilities, Vol. 17, Núm. 1, pp. 47-58
2022
-
Associations of Mutually Exclusive Categories of Physical Activity and Sedentary Time With Metabolic Syndrome in Older Adults: An Isotemporal Substitution Approach
Journal of Aging and Physical Activity, Vol. 30, Núm. 2, pp. 323-331
2021
-
Confinement time due to the COVID-19 disease: An opportunity to promote and engage people in regular physical exercise?
Translational Sports Medicine
-
El espacio escolar en los procesos de enseñanza-aprendizaje: Estado de la cuestión e implicaciones didácticas
Investigación en el ámbito escolar: variables psicológicas y educativas (Dykinson), pp. 273-280
-
Encuesta Nacional de Tendencias de Fitness en España para 2021
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 39, pp. 780-786
-
Fitness Trends from around the Globe
ACSM's Health and Fitness Journal, Vol. 25, Núm. 1, pp. 20-31
-
Functional exercise in health: Characteristics and methodological basis for its application
Rehabilitacion
-
Hacia un modelo de Educación Secundaria socialmente responsable a través del aprendizaje-servicio
La convivencia escolar: un acercamiento multidisciplinar para la intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 61-68
-
La asamblea como herramienta educativa para democratizar el aula
La convivencia escolar: un acercamiento multidisciplinar para la intervención en contextos educativos (Dykinson), pp. 69-76
-
Legislación y organización de la escuela rural en el debate en torno a la España vaciada
Investigación en el ámbito escolar: variables psicológicas y educativas (Dykinson), pp. 463-473
-
Need to promote healthy lifestyle as primary prevention to the covid-19 and to improve the immune response to vaccines
Acta Biomedica
2020
-
Associations of Frailty and Physical Function with a Daily Activities Measured by a Pattern-Recognition Activity Monitor: An Isotemporal Substitution Analysis in the IMPACT65+ Study
Journal of Nutrition, Health and Aging, Vol. 24, Núm. 1, pp. 55-62
-
Clinical and Ambulatory Gait Speed in Older Adults: Associations with Several Physical, Mental, and Cognitive Health Outcomes
Physical Therapy, Vol. 100, Núm. 4, pp. 718-727
-
Criterion validity of the sedentary behavior question from the global physical activity questionnaire in older adults
Journal of Physical Activity and Health, Vol. 17, Núm. 1, pp. 2-12
-
Encuesta Nacional de Tendencias de Fitness en España para el Año 2020
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 37, pp. 434-441
-
Falls in older adults: The new pandemic in the post COVID-19 era?
Medical Hypotheses
-
Reserva Kinesiológica: estudio de la influencia del movimiento a lo largo de la vida adulta en la salud del adulto mayor
Investigación en salud y envejecimiento: nuevos retos de las sociedades actuales (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 115-122
2019
-
24-h Movement and Nonmovement Behaviors in Older Adults. The IMPACT65+ Study
Medicine and Science in Sports and Exercise, Vol. 51, Núm. 4, pp. 671-680
-
Associations of daily activities measured by a pattern-recognition activity monitor with overall and abdominal obesity in older people: the IMPACT65+ study
International Journal of Obesity, Vol. 43, Núm. 12, pp. 2545-2554
-
Criterion-related validity of self-report walking time from the EPIC questionnaire in older adults
Journal of Sports Sciences, Vol. 37, Núm. 10, pp. 1080-1087