
María Yolanda
Muñoz Martínez
Profesor/a Titular Universidad
Publications (82) María Yolanda Muñoz Martínez publications
2024
-
Attitudes, Self-Efficacy, and Intention to Teach in Inclusive Classrooms of In-Service Teachers in Chile: Validating Scales
Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 30
-
Cuando un proyecto de cambio fracasa en la escuela:: aprendizajes inesperados
Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 37, pp. 39-58
-
Diseño del plan de formación para el desarrollo profesional docente desde una perspectiva inclusiva
3er Congreso Internacional Educación Crítica e Inclusiva: Hacia una práctica inclusiva y comprometida socialmente. Libro de Actas
-
Formación docente para el desarrollo de aulas inclusivas en Chile: aportes de la guía para la educación inclusiva
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3775-3786
-
Students' perception of the strengths and weaknesses of the inclusive educational model of Brazilian municipal public schools
Frontiers in Education, Vol. 9
-
The Impact of the Pandemic on Young People with Intellectual Disabilities Participating in a University Training Course for Employment in Spain
Journal of Continuing Higher Education, Vol. 72, Núm. 2, pp. 127-141
-
Una propuesta metodológica para enriquecer el prácticum de Magisterio desde una perspectiva crítica y de justicia social
3er Congreso Internacional Educación Crítica e Inclusiva: Hacia una práctica inclusiva y comprometida socialmente. Libro de Actas
-
What teaching attributes are essential for promoting inclusion and social justice in primary education? A co-constructed research study with student teachers
Education, Citizenship and Social Justice
2023
-
Developing learning and participation in schools: using the Index for inclusion in Spain lessons learned and common challenges
International Journal of Learning and Change, Vol. 15, Núm. 4, pp. 329-344
-
El aprendizaje y servicio en Educación Infantil como práctica educativa interdisciplinar: un programa de intervención
I Congreso Internacional de Neuropedagogía: De la neuroeducación a la neurodidáctica: Metodologías docentes inclusivas y tecnologías emergentes (libro de comunicaciones) (Octaedro), pp. 136-144
-
Fundamentos didácticos y Diseño Universal del Aprendizaje (DUA)
Organización y gestión del aula de Educación Infantil (Morata), pp. 11-36
-
How to facilitate the educational inclusion of students with autism: learning from the experience of teachers in Spain
Equality, Diversity and Inclusion, Vol. 42, Núm. 6, pp. 787-804
-
Teachers of learners with ASD in mainstream schools and classrooms in Spain: attitudes towards inclusive education
British Journal of Special Education, Vol. 50, Núm. 1, pp. 104-126
2022
-
Advancing inclusion in education systems: insights from New Brunswick
European perspectives on inclusive education in Canada: critical comparative insights (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 243-267
-
Claves del modelo de inclusión total de New Brunswick (Canadá)
Innovación e investigación para la inclusión educativa en distintos contextos formativos (Pirámide), pp. 59-87
-
Red 5441. Altas capacidades en la educación superior: análisis de la respuesta educativa en el contexto español e internacional y experiencias del estudiantado
Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1717-1720
-
Teachers’ professional development through the education practicum: A proposal for university-school collaboration*
Cypriot Journal of Educational Sciences, Vol. 17, Núm. 2, pp. 464-478
-
Technology-mediated Active methodologies for professional skills in a special professional programme
World Journal on Educational Technology: Current Issues, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1106-1119
2021
-
Chilean teachers’ attitudes towards inclusive education, intention, and self-efficacy to implement inclusive practices
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 4, pp. 1-18
-
Classroom instruction and practices that reach all learners
Cambridge Journal of Education, Vol. 51, Núm. 5, pp. 607-625