Publications (82) María Yolanda Muñoz Martínez publications

filter_list

2024

  1. Attitudes, Self-Efficacy, and Intention to Teach in Inclusive Classrooms of In-Service Teachers in Chile: Validating Scales

    Revista Brasileira de Educacao Especial, Vol. 30

  2. Cuando un proyecto de cambio fracasa en la escuela:: aprendizajes inesperados

    Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 37, pp. 39-58

  3. Diseño del plan de formación para el desarrollo profesional docente desde una perspectiva inclusiva

    3er Congreso Internacional Educación Crítica e Inclusiva: Hacia una práctica inclusiva y comprometida socialmente. Libro de Actas

  4. Formación docente para el desarrollo de aulas inclusivas en Chile: aportes de la guía para la educación inclusiva

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3775-3786

  5. Students' perception of the strengths and weaknesses of the inclusive educational model of Brazilian municipal public schools

    Frontiers in Education, Vol. 9

  6. The Impact of the Pandemic on Young People with Intellectual Disabilities Participating in a University Training Course for Employment in Spain

    Journal of Continuing Higher Education, Vol. 72, Núm. 2, pp. 127-141

  7. Una propuesta metodológica para enriquecer el prácticum de Magisterio desde una perspectiva crítica y de justicia social

    3er Congreso Internacional Educación Crítica e Inclusiva: Hacia una práctica inclusiva y comprometida socialmente. Libro de Actas

  8. What teaching attributes are essential for promoting inclusion and social justice in primary education? A co-constructed research study with student teachers

    Education, Citizenship and Social Justice

2023

  1. Developing learning and participation in schools: using the Index for inclusion in Spain lessons learned and common challenges

    International Journal of Learning and Change, Vol. 15, Núm. 4, pp. 329-344

  2. El aprendizaje y servicio en Educación Infantil como práctica educativa interdisciplinar: un programa de intervención

    I Congreso Internacional de Neuropedagogía: De la neuroeducación a la neurodidáctica: Metodologías docentes inclusivas y tecnologías emergentes (libro de comunicaciones) (Octaedro), pp. 136-144

  3. Fundamentos didácticos y Diseño Universal del Aprendizaje (DUA)

    Organización y gestión del aula de Educación Infantil (Morata), pp. 11-36

  4. How to facilitate the educational inclusion of students with autism: learning from the experience of teachers in Spain

    Equality, Diversity and Inclusion, Vol. 42, Núm. 6, pp. 787-804

  5. Teachers of learners with ASD in mainstream schools and classrooms in Spain: attitudes towards inclusive education

    British Journal of Special Education, Vol. 50, Núm. 1, pp. 104-126

2022

  1. Advancing inclusion in education systems: insights from New Brunswick

    European perspectives on inclusive education in Canada: critical comparative insights (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 243-267

  2. Claves del modelo de inclusión total de New Brunswick (Canadá)

    Innovación e investigación para la inclusión educativa en distintos contextos formativos (Pirámide), pp. 59-87

  3. Red 5441. Altas capacidades en la educación superior: análisis de la respuesta educativa en el contexto español e internacional y experiencias del estudiantado

    Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 (Instituto de Ciencias de la Educación), pp. 1717-1720

  4. Teachers’ professional development through the education practicum: A proposal for university-school collaboration*

    Cypriot Journal of Educational Sciences, Vol. 17, Núm. 2, pp. 464-478

  5. Technology-mediated Active methodologies for professional skills in a special professional programme

    World Journal on Educational Technology: Current Issues, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1106-1119

2021

  1. Chilean teachers’ attitudes towards inclusive education, intention, and self-efficacy to implement inclusive practices

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 4, pp. 1-18

  2. Classroom instruction and practices that reach all learners

    Cambridge Journal of Education, Vol. 51, Núm. 5, pp. 607-625