Azucena
Penelas Leguía
Profesor/a Titular Universidad
José María
López Sanz
Profesor/a Ayudante Doctor/a
Publicacións nas que colabora con José María López Sanz (17)
2024
-
A public service management model as an antecedent for citizen satisfaction and fiscal policy
Management Decision, Vol. 62, Núm. 2, pp. 725-739
-
Base de datos sobre turismo rural en la provincia de Soria.
e-cienciaDatos
-
Job satisfaction and happiness keys in the prosocial behavior of citizens in Europe
BMC Psychology, Vol. 12, Núm. 1
2023
-
Autoevaluación y coevaluación desde la perspectiva del estudiante
Construyendo la educación del futuro en áreas de ingeniería, economía y STEM (Dykinson), pp. 564-576
-
La simulación empresarial desde el marco de los ODS como experiencia de enseñanza-aprendizaje
La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 1203-1210
-
Positioning analysis of Spanish politicians through their Twitter posts versus Spanish public opinion
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
2022
-
Analysis of consumer behaviour from the point of view of marketing and happiness management during the Covid-19 pandimic
A thousand ways to understand happiness in the economy of the European Union's "Next generation" funds: a comprehensive vision under the lens of social marketing, history and happiness management (Comares), pp. 149-164
-
El empleo de la felicidad como argumento en la comunicación de la RSC
El Happiness Management. Un cisne amarillo que vuela hacia el marketing social, la felicidad y el bienestar (Tirant Humanidades), pp. 81-102
2021
-
Resultados en la experimentación del e-learning en los business games
Conference proceedings. CIVINEDU 2021: 5th International Virtual Conference onEducational Research and Innovation
-
Rural Tourism and the Sustainable Development Goals. A Study of the Variables That Most Influence the Behavior of the Tourist
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Social interest to the hosting population of tourism. Generated happiness in the supply and demand for the rural tourism
Happiness Management and Social Marketing: A Wave of Sustainability and Creativity (Peter Lang AG), pp. 89-100
-
Sustainable development and consumer behavior in rural tourism—the importance of image and loyalty for host communities
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 9
-
Sustainable development and rural tourism in depopulated areas
Land, Vol. 10, Núm. 9
2020
-
El turista rural: un estudio empírico sobre su comportamiento desde la perspectiva de la imagen y la satisfacción
La Brújula del siglo XXI: el happiness Management. Un concepto a explorar por las empresas, el marketing social y el liderazgo organizacional (Tirant Humanidades), pp. 65-82
-
Estrategias de creación de marcas: El branding. El caso del grupo multinacional de automoción Jaguar Land Rover
Estrategias de marketing social corporativo: retos de comunicación y branding en entornos competitivos (Sindéresis), pp. 199-216
-
La responsabilidad social corporativa en la estrategia de comunicación comercial de Nespresso
Estrategias de marketing social corporativo: retos de comunicación y branding en entornos competitivos (Sindéresis), pp. 15-44
2019
-
Las motivaciones: Elemento de estudio esencial para un desarrollo turístico creativo en zonas despobladas
Happiness management and creativity in the XXI century: intangible capitals as a source of innovation, competitiveness and sustainable development (Comares), pp. 83-102