Os requisitos educativos para o acceso e a formación continuada dos auditores

  1. Gonzalo Angulo, José Antonio
Revista:
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

ISSN: 1132-2799

Ano de publicación: 2013

Volume: 22

Número: 1

Páxinas: 249-280

Tipo: Artigo

DOI: 10.15304/RGE.22.1.1281 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Outras publicacións en: Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais

Resumo

A formación do auditor nas súas dúas vertentes, para o acceso e a formación continuada, experimentou importantes cambios tras a aprobación das modificacións da Lei de auditoría no ano 2010 e do Regulamento que a desenvolve no ano 2011. Neste artigo analízanse estes cambios, destacando a súa razón de ser e, de ser o caso, o efecto que poden ter na consecución do interese público que debe perseguir a actividade de auditoría de contas. En particular coméntanse algunhas das decisións máis controvertidas, como esixir que os candidatos que queiran ser dispensados da primeira fase do exame cursen as materias dentro dun máster oficial universitario, que os anos de formación práctica con auditor foran regulados en detalle e transformados en horas de traballo e que a fase práctica do exame supoña enfrontar o candidato a unha simulación o máis fiel posible de situacións de traballo, incluíndo problemas éticos. Polo que se refire á formación continuada, desenvolveuse a obriga establecida pola Lei de auditoría hai dez anos de esixir unha media de 40 horas/ano a cada auditor, pero existen dúbidas sobre a capacidade de esixencia de cumprimento que serán despregadas polas corporacións profesionais para axudar ao control por parte do supervisor público da actividade.

Referencias bibliográficas

  • American Accounting Association; American Institute of Certified Public Accountants (2012): The Pathways Commission on Higher Education: Charting a National Strategy for the Next Generation of Accountants. New York, NY: American Institute of Certified Public Accountants (AICPA). (3 de xaneiro de 2012). <http://commons.aaahq.org/files/0b1431 8188/Pathways_Commission_Final_Report_Complete.pdf>.
  • Amstrong, M.B.; Ketz, J.E.; Owsen, D. (2003): "Ethics Education in Accounting: Moving To-ward Ethical Motivation and Ethical Behavior, " Journal of Accounting Education, 21, pp. 1--16.
  • Comisión Europea (2010): «Libro Verde. Política de auditoría: lecciones de una crisis». [COM (2010) 561 final, de 13/10/10]. Bruselas: Comisión Europea. (4 de xaneiro de 2013). <http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0561:FIN:ES:PDF>.
  • Cóndor López, V. (2012): "El papel de la universidad en la formación de los auditores, " News REA-Noticiario del Registro de Economistas Auditores, 11 (marzo), pp. 7-8.
  • Dellaportas, S.; Jackling, B.; Leung, Ph.; Cooper, B.J. (2011): "Developing an Ethics Education Framework for Accounting, " Journal of Business Ethics Education, 8, pp. 63-82.
  • Espinosa Pike, M.; Aldazábal Etxeberría, M.E. (2010): "Opinión de los profesores españoles sobre la incorporación de la ética en la formación de la profesión contable, " XVIII Congre-so de EBEN España «Teoría Superior de Stakeholder». Bilbao: EBEN España. (13 de xanei-ro de 2013). <http://www.eben-spain.org/docs/Papeles/XVIII/EspinosaAldazabal.pdf>.
  • Ferrada Vergara, S.A.; Valencia Pozo, V.M.R.; Soto Villareal, G. (s/d): Contador Público Au-ditor: competencias actuales y formación entregada. (3 de xaneiro de 2013). <http://es.scribd.com/doc/985165/HABILIDADES-Y-COMPETENCIAS-DEL-CONTADOR-PUBLICO-AUDITOR>.
  • Gonzalo Angulo, J.A. (1995): "Presentación: La auditoría. Una profesión en la encrucijada de los noventa, " Revista Española de Financiación y Contabilidad, XXXV (84) (abril-junio), pp. 595-629.
  • Gonzalo Angulo, J.A.; Garvey, A.M. (2005): "In the Aftermath of Crisis: The Post-Enron Im-plications for Spanish University Accounting Educators, " European Accounting Review, 14 (2), pp. 349-359.
  • Gonzalo Angulo, J.A.; Larriba Díaz-Zorita, A. (1997): "Formación de auditores en España: el acceso a la profesión y la formación continuada, " II Jornada de Trabajo sobre Auditoría Contable, pp. 11-50. Santander.
  • Gonzalo Angulo, J.A.; Tua Pereda, J. (1988) Introducción a la Contabilidad Internacional. Madrid: Ministerio de Hacienda, Instituto de Planificación Contable.
  • Guiral, A.; Rodgers, W.; Ruiz, E.; Gonzalo, J.A. (2010): "Ethical Dilemmas in Auditing: Disho-nesty or Unintentional Bias?, " Journal of Business Ethics, 91 (1, Suppl.), pp. 151-166.
  • Larriba Díaz-Zorita, A. (1997): "Algunas reflexiones sobre ética, legalidad y deontología profesional, " Ensayos sobre Auditoría, pp. 209-244. (Libro en homenaje al Profesor Ma-nuel Mier Menes). Madrid: Instituto de Auditores-Censores Jurados de Cuentas de Espa-ña.
  • Larriba Díaz-Zorita, A. (2005): "La formación de auditores, " V Jornada de Auditoría, pp. 49--72. Madrid: ASEPUC/Universidad Rey Juan Carlos.
  • Liu Ch.; Yao, L.J.; Hu, N. (2012): "Improving Ethics Education in Accounting: Lessons from Medicine and Law, " Issues in Accounting Education, 27 (3), pp. 671-690.
  • Mouince, P.H.; Mauldin, D.S.; Braun, R.L. (2004): "The Importance of Relevant Practical Ex-perience among Accounting Faculty: An Empirical Analysis of Student's Perceptions, " Is-sues in Accounting Education, 19 (4), pp. 399-412.
  • Palés Argullós, J.; Nolla Domenjó, M.; Oriol Bosch, A.; Gual, A. (2010): "Proceso de Bolonia (I): educación orientada hacia competencias, " Educación Médica, 13 (3), pp. 127-135.