Publications in collaboration with researchers from Universidad Autónoma de Madrid (29)

2022

  1. Earthquake Archaeological Effects (EAEs) for Identification of Seismic Damage and Intensity Assessments in the Cultural Heritage

    Handbook of Cultural Heritage Analysis (Springer International Publishing), pp. 1779-1789

  2. El estudio del Cuaternario y la Sociedad Científica que lo impulsa: AEQUA

    Encuentros multidisciplinares, Vol. 24, Núm. 71

  3. Geological Structural Analysis Applied to Archaeoseismology

    Handbook of Cultural Heritage Analysis (Springer International Publishing), pp. 1763-1778

2019

  1. Analysis of faulted fan surfaces and paleosols in the Palomares Fault Zone (Betic Cordillera, SE Spain): Paleoclimatic and paleoseismic implications

    Geomorphology, Vol. 342, pp. 88-102

  2. Análisis geológico del terremoto de Torrevieja de 1829 (Alicante, SE España)

    XV Reunión Nacional de Cuaternario Bizkaia Aretoa: Bilbao, 1-5 julio 2019. Libro de resúmenes

  3. Historical earthquakes in the lower segura basin (SE Spain): Geological and archaeological evidence from pre-roman to modern times

    Zeitschrift fur Geomorphologie, Vol. 62, pp. 247-269

  4. Lichenometric dating of coseismic rockfall related to the great lisbon earthquake in 1755 affecting the archaeological site of “tolmo de minateda” (Spain)

    Zeitschrift fur Geomorphologie, Vol. 62, pp. 271-293

  5. Planteamientos para un análisis arqueosismológico de los dólmenes de Antequera, (Málaga, España)

    XV Reunión Nacional de Cuaternario Bizkaia Aretoa: Bilbao, 1-5 julio 2019. Libro de resúmenes

  6. Registro edáfico de los cambios paleoambientales en la depresión del Guadalentín durante el Holoceno (Murcia, SE España)

    XV Reunión Nacional de Cuaternario Bizkaia Aretoa: Bilbao, 1-5 julio 2019. Libro de resúmenes

  7. Terremotos fuera de la ley y patrimonio

    Congreso Internacional "Patrimonio Cultural y catástrofes, Lorca como referencia": 3, 4 y 5 de octubre de 2018, Teatro Guerra (Lorca), Murcia (Ministerio de Educación Cultura y Deporte), pp. 395-399