Fernando Javier
Crecente Romero
Profesor/a Titular Universidad
Publicacions (81) Publicacions de Fernando Javier Crecente Romero
2024
-
Artificial Intelligence, Business Activity and Entrepreneurial Opportunities. The European Case
Contributions to Management Science (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 103-115
-
Correction to: Entrepreneurial activity in an environment of digital transformation: an analysis of relevant factors in the euro area (Humanities and Social Sciences Communications, (2023), 10, 1, (755), 10.1057/s41599-023-02270-0)
Humanities and Social Sciences Communications
-
La percepción de oportunidades emprendedoras en España ante un entorno dedigitalización y cambio tecnológico
Organizaciones, recursos humanos y ecosistemas de emprendimiento (Dykinson), pp. 47-55
-
PROFILE OF SENIOR BUSINESS FAILURE
Transformations in Business and Economics, Vol. 23, Núm. 2, pp. 361-389
2023
-
Determinant factors for the development of rural entrepreneurship
Technological Forecasting and Social Change, Vol. 191
-
Entrepreneurial activity in an environment of digital transformation: an analysis of relevant factors in the euro area
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
-
Inner knowledge management, an innovative model for managers and decision makers
Journal of Enterprising Communities
-
Intención emprendedora en el contexto universitario: el factor diferencial del género y la rama de estudio
Persona, empresa, sociedad y emprendimiento en el contexto de los ODS (Dykinson), pp. 419-424
-
La importancia de la formación en habilidades intraemprendedoras en el sistema universitario
Persona, empresa, sociedad y emprendimiento en el contexto de los ODS (Dykinson), pp. 437-442
-
Longevity trends in entrepreneurial activity. An analysis of the characteristics of senior entrepreneurship in Spain
International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research, Vol. 29, Núm. 7, pp. 1541-1567
-
Why do gazelles grow? An analysis of the high-growth business environment in the Euro area
Journal of Competitiveness, Vol. 15, Núm. 4, pp. 87-111
-
¿Qué factores determinan que una región tenga el reconocimiento de “emprendedora”?: el caso de la Comunidad de Madrid
Persona, empresa, sociedad y emprendimiento en el contexto de los ODS (Dykinson), pp. 17-22
2022
-
Bank credit in Europe between two crises: from the Great Recession to the Covid-19 pandemic
Financing startups: understanding strategic risks, funding sources and the impact of emerging technologies (SpringerLink), pp. 81-95
-
Dinámica emprendedora en España: ¿qué nos ha enseñado la pandemia?
Repensar el futuro: tendencias y desafíos de una economía pos-COVID (Los Libros de la Catarata), pp. 228-244
-
Exporting and indebtedness in Spanish firms - from the expansion to the great recession
International Journal of Entrepreneurship and Small Business, Vol. 45, Núm. 4, pp. 450-475
-
Guest editorial
Journal of Enterprising Communities
-
Inner Knowledge: A New Approach Building Upon Innovation
International Journal of Innovation and Technology Management, Vol. 19, Núm. 1
-
La creatividad como vehículo didáctico del ser emprendedor
Miradas sobre el emprendimiento ante la crisis del coronavirus (Dykinson), pp. 379-384
-
La inteligencia como vínculo en el potencial emprendedor creativo
Concepciones didáctico-patrimoniales en torno a la educación, la creatividad y las emociones (Verdelis), pp. 299-310
-
Profesionales senior en el auge de la era digital: un análisis del caso español en el contexto europeo
El papel de la innovación y la economía social como instrumentos para la recuperación económica y sostenible en un escenario post pandemia: Libro de actas del V Congreso Iberoamericano de Jóvenes Investigadores en Ciencias Económicas y Dirección de Empresas (AJICEDE)