Publicaciones (43) Publicaciones de Azucena Penelas Leguía

2023

  1. Adquisición de competencias transversales a través del desarrollo de juegos

    La esfera universitaria hoy: retos, proyectos de investigación y transferencia de conocimiento (Dykinson), pp. 410-428

  2. Autoevaluación y coevaluación desde la perspectiva del estudiante

    Construyendo la educación del futuro en áreas de ingeniería, economía y STEM (Dykinson), pp. 564-576

  3. La simulación empresarial desde el marco de los ODS como experiencia de enseñanza-aprendizaje

    La didáctica de las ciencias sociales ante el reto de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (Narcea), pp. 1203-1210

  4. Model based on service quality, satisfaction and trust, the antecedents of federated athletes' happiness and loyalty

    Journal of Management Development, Vol. 42, Núm. 6, pp. 501-513

  5. Positioning analysis of Spanish politicians through their Twitter posts versus Spanish public opinion

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

  6. Su comunicación en Instagram y páginas webs y la felicidad del consumidor en compras que los aplican

    aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, Núm. 29

  7. The impact of corporate social responsibility on customer loyalty in hospitality business

    Quality and Quantity

2022

  1. Analysis of consumer behaviour from the point of view of marketing and happiness management during the Covid-19 pandimic

    A thousand ways to understand happiness in the economy of the European Union's "Next generation" funds: a comprehensive vision under the lens of social marketing, history and happiness management (Comares), pp. 149-164

  2. El empleo de la felicidad como argumento en la comunicación de la RSC

    El Happiness Management. Un cisne amarillo que vuela hacia el marketing social, la felicidad y el bienestar (Tirant Humanidades), pp. 81-102

  3. How to communicate SDG 12 in social media: The case of distribution channels

    Positive and Constructive Contributions for Sustainable Development Goals (IGI Global), pp. 21-36

2021

  1. Responsabilidad social empresarial y sostenibilidad. El caso de too good to go.

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

  2. Resultados en la experimentación del e-learning en los business games

    Conference proceedings. CIVINEDU 2021: 5th International Virtual Conference onEducational Research and Innovation

  3. Rural Tourism and the Sustainable Development Goals. A Study of the Variables That Most Influence the Behavior of the Tourist

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  4. Social interest to the hosting population of tourism. Generated happiness in the supply and demand for the rural tourism

    Happiness Management and Social Marketing: A Wave of Sustainability and Creativity (Peter Lang AG), pp. 89-100

  5. Sustainable development and consumer behavior in rural tourism—the importance of image and loyalty for host communities

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 9

  6. Sustainable development and rural tourism in depopulated areas

    Land, Vol. 10, Núm. 9

  7. The transition from face-to-face teaching to virtuality using a business game

    EduLearn 21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies Online Conference. 5-6 July, 2021.

2020

  1. El turista rural: un estudio empírico sobre su comportamiento desde la perspectiva de la imagen y la satisfacción

    La Brújula del siglo XXI: el happiness Management. Un concepto a explorar por las empresas, el marketing social y el liderazgo organizacional (Tirant Humanidades), pp. 65-82

  2. Estrategias de creación de marcas: El branding. El caso del grupo multinacional de automoción Jaguar Land Rover

    Estrategias de marketing social corporativo: retos de comunicación y branding en entornos competitivos (Sindéresis), pp. 199-216