Soraya
García Esteban
Profesor/a Contratado/a Doctor/a
Publicacións (28) Publicacións de Soraya García Esteban
2023
-
Students’ Perception of Metaverses for Online Learning in Higher Education: Hype or Hope?
Electronics (Switzerland), Vol. 12, Núm. 8
2022
-
Integrating the Global Competence with Telecollaboration in CLIL Teacher Training
RED: revista de educación a distancia, Vol. 22, Núm. 69
2021
-
Analytics and predictive models of student's activity in off/on-line learning environments
2021 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education, OT4ME 2021
-
The effect of telecollaboration in the development of the Learning to Learn competence in CLIL teacher training
Interactive Learning Environments, Vol. 29, Núm. 6, pp. 973-986
-
Welcome Message from the Chairs Message from the Chairs Welcome to the 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education (OT4ME! 2021)!
2021 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education, OT4ME 2021
2020
-
Online teaching methodologies in higher education credit mobility courses: ErasmusX pilot project
Proceedings of the International Conference on e-Learning, ICEL
-
Skills in European higher education mobility programmes: outlining a conceptual framework
Higher Education, Skills and Work-based Learning, Vol. 10, Núm. 3, pp. 519-539
2018
-
Can telecollaboration contribute to the TPACK development of pre-service teachers?
Technology, Pedagogy and Education, Vol. 27, Núm. 3, pp. 367-380
-
El desarrollo de las competencias transversales mediante la enseñanza de contenidos de sostenibilidad medioambiental en los estudios de Magisterio, Turismo y Turade
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES
-
El desarrollo de las competencias transversales mediante la enseñanza de contenidos de sostenibilidad medioambiental en los estudios de magisterio y Turade
XV Foro internacional sobre la evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior: (FECIES), 2018
-
Linking technology and reflective practice in primary ELT teacher education
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 41, pp. 78-94
2017
-
Do video learning objects develop digital competence in teacher training?
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, Vol. 16, Núm. 1, pp. 85-102
2016
-
El desarrollo de la competencia intercultural con rescursos tecnológicos en la formación docente
Beyond the universe of languages for specific purposes: the 21st century perspective (Alcalá de Henares : Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá, 2016), pp. 21-26
-
Human communicative dialogic practices in content and language-based educational interactions with technology
Anthropologist, Vol. 25, Núm. 3, pp. 220-228
-
Telecollaboration to Improve CLIL and TPACK Knowledge: Aid or Hindrance?
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 31, pp. 117-138
2015
-
Aspectos curriculares y didácticos en la educación infantil
Inglés para el Grado en Magisterio de Educación Infantil: aspectos básicos, propuestas y actividades (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 129-147
-
Inglés para el Grado en Magisterio de Educación Infantil: aspectos básicos, propuestas y actividades
coord.
Editorial Universidad de Alcalá
-
Storytelling como recurso de enseñanza y aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera en educación infantil
Inglés para el Grado en Magisterio de Educación Infantil: aspectos básicos, propuestas y actividades (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 71-89
-
Teaching CLIL With Digital Literacies
Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, Núm. 0, pp. 47-62
2014
-
Aprendiendo a enseñar lenguas extranjeras mediante el modelo reflexivo-experiencial y los entornos virtuales en el grado en magisterio
Comunicación, cognición, cibernétic@: actas