Publications (93) Roberto Barchino Plata publications

2023

  1. E-learning Acceptance in Face-to-Face Universities due to COVID-19

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4

  2. Experiencia en el uso de la evaluación por pares en un contexto de educación superior

    ATICA2022: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 314-321

  3. Propuesta de un modelo de analítica académica con Caliper Analytics de IMS

    ATICA2022: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 322-329

2020

  1. Implementación ISO 27001 en industria 4.0

    ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Universidad de Alcalá), pp. 262-267

  2. Redes de computadores

    Editorial Universidad de Alcalá

2019

  1. Analysis of competence acquisition in a flipped classroom approach

    Computer Applications in Engineering Education, Vol. 27, Núm. 1, pp. 49-64

  2. Analyzing the effectiveness of using enhanced activities with simulation software in a MOOC

    EDULEARN19 Proceedings: 11th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 1st-3rd, 2019, Palma, Spain)

  3. Applying a Digital Learning Ecosystem to Increase the Effectiveness of a Massive Open Online Course

    Proceedings of 2019 IEEE Learning With MOOCS, LWMOOCS 2019

  4. MOOCs, an innovative alternative to teach first aid and emergency treatment: A practical study

    Nurse Education Today, Vol. 79, pp. 92-97

  5. Modeling Educational Usage of Cloud-Based Tools in Virtual Learning Environments

    IEEE Access, Vol. 7, pp. 13347-13354

  6. Student acceptance of virtual laboratory and practical work: An extension of the technology acceptance model

    Computers and Education, Vol. 135, pp. 1-14

2018

  1. Analysis of behavioral intention to use cloud-based tools in a MOOC: A technology acceptance model approach

    Journal of Universal Computer Science, Vol. 24, Núm. 8, pp. 1072-1089

  2. Innovative evaluation by projects for course with mixed computer science degrees

    The International journal of engineering education, Vol. 34, Núm. 4, pp. 1212-1222