Publications (31) Raquel Fernández Fernández publications

2024

  1. Analysing the potential of Disney-Pixar films for educating young children in inclusive values

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 8, pp. 1616-1633

  2. El desarrollo de actitudes positivas hacia el uso de la literatura en el aula bilingüe: un estudio con estudiantado de Magisterio en Educación Primaria (Inglés)

    Revista de educación, Núm. 403, pp. 173-202

  3. Teachers’ perceptions, classroom practices and needs in developing students’ FL literacy skills: A transnational study

    Researching Educational Practices, Teacher Education and Professional Development for Early Language Learning Examples from Europe (Taylor and Francis), pp. 48-65

2022

  1. Cómo define la alfabetización el profesorado de primaria de inglés: un estudio empírico

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 38

  2. The untapped potential of picture books for creating pluricultural spaces in the CLIL pre-primary classroom

    Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 259-266

2021

  1. Factors influencing primary teachers' conceptualisations of literacy: Does bilingual education make a difference?

    Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education (IGI Global), pp. 1596-1618

2020

  1. Factors Influencing Primary Teachers’ Conceptualisations of Literacy: Does Bilingual Education Make a Difference?

    Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education (IGI Global), pp. 21-43

  2. Una Experiencia sobre Tertulias Dialógicas en Magisterio en Educación Primaria con la especialidad de Lengua Extranjera

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 14, Núm. 29, pp. 148-159

2019

  1. EFL literacy development in CLIL settings: an insight into teachers' practices

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 13, Núm. 27, pp. 72-86

2018

  1. Feeling, doing, thinking: The role of the languaje assistants at CU Cardenal Cisneros

    Nuevas perspectivas en educación bilingüe: investigación e innovación (Universidad de Granada), pp. 269-274

  2. Metodología activa de aprendizaje aplicada en una asignatura experimental de postgrado

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES

  3. Utilización de métodos participativos para la docencia de enseñanzas técnicas

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES

2016

  1. Enseñanza bilingüe en la educación universitaria: el enfoque CLIL del Centro Universitario Cardenal Cisneros dir.

    Escuela Universitaria Cardenal Cisneros

  2. Making CLIL workable: a review of "Putting CLIL into practice" rev.

    Pulso: revista de educación, Núm. 39, pp. 285-287

  3. Opinions, perceptions and attitudes of a group of students taking a bilingual infant teacher training degree: an empirical study

    Pulso: revista de educación, Núm. 39, pp. 59-78

  4. Presentación. CLIL/AICLE en educación

    Pulso: revista de educación, Núm. 39, pp. 9-11

  5. Students' perceptions and concerns on the use of CLIL in teacher education degrees

    On the move: glancing backwards to build a future in English studies : [39th AEDEAN Conference]

2015

  1. Readers' Theatre in the CLIL classroom

    Drama and CLIL: A New Challenge for the Teaching Approaches in Bilingual Education (Peter Lang AG), pp. 141-163

2014

  1. A case study on teacher training needs in the Madrid bilingual project

    Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, Vol. 7, Núm. 2, pp. 50-70