Publicaciones (30) Publicaciones de Raquel Fernández Fernández

2022

  1. Cómo define la alfabetización el profesorado de primaria de inglés: un estudio empírico

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 38

  2. The untapped potential of picture books for creating pluricultural spaces in the CLIL pre-primary classroom

    Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 259-266

2020

  1. Factors Influencing Primary Teachers’ Conceptualisations of Literacy: Does Bilingual Education Make a Difference?

    Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education (IGI Global), pp. 21-43

  2. Una Experiencia sobre Tertulias Dialógicas en Magisterio en Educación Primaria con la especialidad de Lengua Extranjera

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 14, Núm. 29, pp. 148-159

2019

  1. EFL literacy development in CLIL settings: an insight into teachers' practices

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 13, Núm. 27, pp. 72-86

2018

  1. Feeling, doing, thinking: The role of the languaje assistants at CU Cardenal Cisneros

    Nuevas perspectivas en educación bilingüe: investigación e innovación (Universidad de Granada), pp. 269-274

  2. Metodología activa de aprendizaje aplicada en una asignatura experimental de postgrado

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES

  3. Utilización de métodos participativos para la docencia de enseñanzas técnicas

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES

2015

  1. Readers' Theatre in the CLIL classroom

    Drama and CLIL: A New Challenge for the Teaching Approaches in Bilingual Education (Peter Lang AG), pp. 141-163

2014

  1. A case study on teacher training needs in the Madrid bilingual project

    Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning, Vol. 7, Núm. 2, pp. 50-70

  2. Integration of theory and practice in CLIL res.

    Pulso: revista de educación, Núm. 37, pp. 295-297