Publications (35) Raquel Fernández Fernández publications

filter_list

2024

  1. Analysing the potential of Disney-Pixar films for educating young children in inclusive values

    International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 8, pp. 1616-1633

  2. El desarrollo de actitudes positivas hacia el uso de la literatura en el aula bilingüe: un estudio con estudiantado de Magisterio en Educación Primaria (Inglés)

    Revista de educación, Núm. 403, pp. 173-202

  3. Project-Based Learning and Picture Books in the CLIL Pre-primary Classroom: A Winning Combination to Develop Intercultural Competence

    Multilingual Pedagogies for Early Years: Theoretical Insights and Innovative Approaches (Peter Lang AG), pp. 119-137

  4. Teachers’ perceptions, classroom practices and needs in developing students’ FL literacy skills: A transnational study

    Researching Educational Practices, Teacher Education and Professional Development for Early Language Learning Examples from Europe (Taylor and Francis), pp. 48-65

2023

  1. Giving ELT a Content of Its Own: How Focusing on Literacy Development Impacts Primary CLIL Students’ Reading Performance

    English Teaching and Learning, Vol. 47, Núm. 3, pp. 271-290

  2. Promoting Intercultural Competence Through Children’s Literature

    Handbook of CLIL in Pre-primary Education (Springer International Publishing AG), pp. 441-456

2022

  1. Cómo define la alfabetización el profesorado de primaria de inglés: un estudio empírico

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 38, pp. 47-63

  2. The untapped potential of picture books for creating pluricultural spaces in the CLIL pre-primary classroom

    Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 259-266

2021

  1. Factors influencing primary teachers' conceptualisations of literacy: Does bilingual education make a difference?

    Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education (IGI Global), pp. 1596-1618

2020

  1. Factors Influencing Primary Teachers’ Conceptualisations of Literacy: Does Bilingual Education Make a Difference?

    Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education (IGI Global), pp. 21-43

  2. Una Experiencia sobre Tertulias Dialógicas en Magisterio en Educación Primaria con la especialidad de Lengua Extranjera

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 14, Núm. 29, pp. 148-159

2019

  1. EFL literacy development in CLIL settings: an insight into teachers' practices

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 13, Núm. 27, pp. 72-86

2018

  1. Feeling, doing, thinking: The role of the languaje assistants at CU Cardenal Cisneros

    Nuevas perspectivas en educación bilingüe: investigación e innovación (Universidad de Granada), pp. 269-274

  2. Metodología activa de aprendizaje aplicada en una asignatura experimental de postgrado

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES

  3. Utilización de métodos participativos para la docencia de enseñanzas técnicas

    Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES