
Raquel
Fernández Fernández
Profesor/a Ayudante Doctor/a
Publications (35) Raquel Fernández Fernández publications
2025
-
“If She Can Do It, So Can I”: Self-Efficacy of University Professors Who Co-Teach
Educational Process: International Journal, Vol. 15
2024
-
Analysing the potential of Disney-Pixar films for educating young children in inclusive values
International Journal of Inclusive Education, Vol. 28, Núm. 8, pp. 1616-1633
-
El desarrollo de actitudes positivas hacia el uso de la literatura en el aula bilingüe: un estudio con estudiantado de Magisterio en Educación Primaria (Inglés)
Revista de educación, Núm. 403, pp. 173-202
-
Project-Based Learning and Picture Books in the CLIL Pre-primary Classroom: A Winning Combination to Develop Intercultural Competence
Multilingual Pedagogies for Early Years: Theoretical Insights and Innovative Approaches (Peter Lang AG), pp. 119-137
-
Teachers’ perceptions, classroom practices and needs in developing students’ FL literacy skills: A transnational study
Researching Educational Practices, Teacher Education and Professional Development for Early Language Learning Examples from Europe (Taylor and Francis), pp. 48-65
2023
-
Giving ELT a Content of Its Own: How Focusing on Literacy Development Impacts Primary CLIL Students’ Reading Performance
English Teaching and Learning, Vol. 47, Núm. 3, pp. 271-290
-
Promoting Intercultural Competence Through Children’s Literature
Handbook of CLIL in Pre-primary Education (Springer International Publishing AG), pp. 441-456
2022
-
Cómo define la alfabetización el profesorado de primaria de inglés: un estudio empírico
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 38, pp. 47-63
-
The untapped potential of picture books for creating pluricultural spaces in the CLIL pre-primary classroom
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (Dykinson), pp. 259-266
2021
-
Factors influencing primary teachers' conceptualisations of literacy: Does bilingual education make a difference?
Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education (IGI Global), pp. 1596-1618
2020
-
Factors Influencing Primary Teachers’ Conceptualisations of Literacy: Does Bilingual Education Make a Difference?
Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education (IGI Global), pp. 21-43
-
Una Experiencia sobre Tertulias Dialógicas en Magisterio en Educación Primaria con la especialidad de Lengua Extranjera
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 14, Núm. 29, pp. 148-159
2019
-
EFL literacy development in CLIL settings: an insight into teachers' practices
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 13, Núm. 27, pp. 72-86
2018
-
Feeling, doing, thinking: The role of the languaje assistants at CU Cardenal Cisneros
Nuevas perspectivas en educación bilingüe: investigación e innovación (Universidad de Granada), pp. 269-274
-
Metodología activa de aprendizaje aplicada en una asignatura experimental de postgrado
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES
-
Utilización de métodos participativos para la docencia de enseñanzas técnicas
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES
2016
-
Enseñanza bilingüe en la educación universitaria: el enfoque CLIL del Centro Universitario Cardenal Cisneros
dir.
Centro Universitario Cardenal Cisneros
-
Making CLIL workable: a review of "Putting CLIL into practice"
rev.
Pulso: revista de educación, Núm. 39, pp. 285-287
-
Making CLIL workable: a review of Ball, P., Kelly, K. and Clegg, J. (2015), Putting CLIL into Practice.
Pulso: revista de educación, Núm. 39, pp. 285-287
-
Opinions, perceptions and attitudes of a group of students taking a bilingual infant teacher training degree: an empirical study
Pulso: revista de educación, Núm. 39, pp. 59-78