Publicaciones (71) Publicaciones de Antonio García Gómez

2022

  1. Learning through WhatsApp: students’ beliefs, L2 pragmatic development and interpersonal relationships

    Computer Assisted Language Learning, Vol. 35, Núm. 5-6, pp. 1310-1328

  2. T(w)een sexting and sexual behaviour: (d)evaluating the feminine other

    Psychology and Sexuality, Vol. 13, Núm. 1, pp. 115-127

2021

  1. Acciones de concienciación social. De la planificación a la implementación de los ODS en las humanidades

    La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria

  2. Auto-observación e inteligencia emocional: estudio pragmático-discursivo del manejo de la impresión en narrativas personales

    Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 51, pp. 137-162

  3. Cyberbullying and gender Exploring socially deviant behavioural practices among teenagers on Twitter

    Discourse Approaches to Politics, Society and Culture (John Benjamins Publishing Company), pp. 177-197

  4. Cyberbullying and gender: exploring socially deviant behavioural practices among teenagers on Twitter

    Discourse Studies in Public Communication (John Benjamins), pp. 177-197

  5. Promoción del empoderamiento de la mujer (ODS). Visibilizar, influenciar y modificar la desigualdad de género en Instagram

    Educación y futuro: revista de investigación aplicada y experiencias educativas, Núm. 44, pp. 251-277

2020

  1. Aula invertida: pensamiento crítico, autodeterminación y motivación

    La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 209-212

  2. Discursive representation of masculinity and femininity in Tinder and Grindr: Hegemonic masculinity, feminine devaluation and femmephobia

    Discourse and Society, Vol. 31, Núm. 4, pp. 390-410

  3. El docente como dinamizador del aprendizaje a través del aula invertida

    Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020

  4. Enseñanza universitaria desde el corazón: Inteligencia emocional y competencias para la ciudadanía

    Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020

  5. Intercultural and interpersonal communication failures: Analyzing hostile interactions among British and Spanish university students on WhatsApp

    Intercultural Pragmatics, Vol. 17, Núm. 1, pp. 27-51

  6. Intervention Study on L2 Teacher’s Motivation and Identity Based on the L2 Motivational Self System: (Re)constructing the Ideal Teacher Self of Bilingual Pre-service School Teachers dir.

    Nexus, Núm. 1, pp. 64-64

  7. Trabajando la agenda 2030: Design thinking, inteligencia emotional e igualdad de género

    La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 206-208

2019

  1. 'Flipped learning' en el aula universitaria: aprendizaje acelerado, percepción del proceso de aprendizaje y autoestima del estudiante

    Revista de filología y lingüística de la Universidad de Costa Rica, Vol. 45, Núm. 2, pp. 227-246

  2. Sexting and Hegemonic Masculinity: Interrogating Male Sexual Agency, Empowerment and Dominant Gendered Norms

    Analyzing Digital Discourse: New Insights and Future Directions (Palgrave Macmillan Reino Unido), pp. 313-339

2018

  1. Dragons’ Den: Enacting persuasion in reality television

    Discourse, Context and Media, Vol. 21, pp. 1-9

  2. El desarrollo del emprendimiento social en estudios ingleses y lenguas modernas y traducción

    XV Foro internacional sobre la evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior: (FECIES), 2018

  3. Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse coord.

    Universidad de Valencia = Universitat de València

  4. Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse: Introductory remarks

    Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse (Universidad de Valencia = Universitat de València), pp. 13-20