Antonio
García Gómez
Catedrático/a de Universidad
Publications (72) Antonio García Gómez publications
2024
-
Examining gay male discursive practices in hook-up apps A study on mediated intimacies and aggressive sexual behaviours
Journal of Language and Sexuality, Vol. 13, Núm. 2, pp. 154-177
2022
-
Learning through WhatsApp: students’ beliefs, L2 pragmatic development and interpersonal relationships
Computer Assisted Language Learning, Vol. 35, Núm. 5-6, pp. 1310-1328
-
T(w)een sexting and sexual behaviour: (d)evaluating the feminine other
Psychology and Sexuality, Vol. 13, Núm. 1, pp. 115-127
2021
-
Acciones de concienciación social. De la planificación a la implementación de los ODS en las humanidades
La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria
-
Auto-observación e inteligencia emocional: estudio pragmático-discursivo del manejo de la impresión en narrativas personales
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 51, pp. 137-162
-
Cyberbullying and gender Exploring socially deviant behavioural practices among teenagers on Twitter
Discourse Approaches to Politics, Society and Culture (John Benjamins Publishing Company), pp. 177-197
-
Cyberbullying and gender: exploring socially deviant behavioural practices among teenagers on Twitter
Discourse Studies in Public Communication (John Benjamins), pp. 177-197
-
Promoción del empoderamiento de la mujer (ODS). Visibilizar, influenciar y modificar la desigualdad de género en Instagram
Educación y futuro: revista de investigación aplicada y experiencias educativas, Núm. 44, pp. 251-277
2020
-
Aula invertida: pensamiento crítico, autodeterminación y motivación
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 209-212
-
Discursive representation of masculinity and femininity in Tinder and Grindr: Hegemonic masculinity, feminine devaluation and femmephobia
Discourse and Society, Vol. 31, Núm. 4, pp. 390-410
-
El docente como dinamizador del aprendizaje a través del aula invertida
Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020
-
Enseñanza universitaria desde el corazón: Inteligencia emocional y competencias para la ciudadanía
Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020
-
Intercultural and interpersonal communication failures: Analyzing hostile interactions among British and Spanish university students on WhatsApp
Intercultural Pragmatics, Vol. 17, Núm. 1, pp. 27-51
-
Intervention Study on L2 Teacher’s Motivation and Identity Based on the L2 Motivational Self System: (Re)constructing the Ideal Teacher Self of Bilingual Pre-service School Teachers
dir.
Nexus, Núm. 1, pp. 64-64
-
Trabajando la agenda 2030: Design thinking, inteligencia emotional e igualdad de género
La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 206-208
2019
-
'Flipped learning' en el aula universitaria: aprendizaje acelerado, percepción del proceso de aprendizaje y autoestima del estudiante
Revista de filología y lingüística de la Universidad de Costa Rica, Vol. 45, Núm. 2, pp. 227-246
-
Sexting and Hegemonic Masculinity: Interrogating Male Sexual Agency, Empowerment and Dominant Gendered Norms
Analyzing Digital Discourse: New Insights and Future Directions (Palgrave Macmillan Reino Unido), pp. 313-339
2018
-
Dragons’ Den: Enacting persuasion in reality television
Discourse, Context and Media, Vol. 21, pp. 1-9
-
El desarrollo del emprendimiento social en estudios ingleses y lenguas modernas y traducción
XV Foro internacional sobre la evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior: (FECIES), 2018
-
Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse
coord.
Universidad de Valencia = Universitat de València