Publicaciones (186) Publicaciones de Jesús García Laborda

2024

  1. Internal validation of the English test of the EvAU in the Community of Madrid

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41

  2. La modernización de la enseñanza de lenguas: introducción al volumen 32

    Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 32, pp. 1-3

  3. Presentación. La educación bilingüe en España : una mirada crítica acerca de las tendencias actuales

    Revista de educación, Núm. 403, pp. 1-8

  4. [Piñol, M. C.] E-Research y español LE/L2

    Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, Núm. 39, pp. 221-225

2023

  1. Evaluación formativa a través de herramientas informáticas: nuevos enfoques y perspectivas

    Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 26, pp. 7-8

2022

  1. American culture presence in EFL textbooks used in Baccalaureate in Spain

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 37, pp. 47-62

  2. Aprendizaje y enseñanza de la lengua castellana y la literatura

    Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, Núm. 36, pp. 325-328

  3. Revisando el mundo de la evaluación lingüística: Análisis DAFO de 2020

    Didáctica de la lengua, multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje (Graó), pp. 265-278

  4. Teachers’ professional development through the education practicum: A proposal for university-school collaboration*

    Cypriot Journal of Educational Sciences, Vol. 17, Núm. 2, pp. 464-478

  5. Technology-mediated Active methodologies for professional skills in a special professional programme

    World Journal on Educational Technology: Current Issues, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1106-1119

  6. Underrepresentation of the construct in Spanish standardized foreign language exams: a computer assisted exam proposal

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 4, pp. 27-45

2021

  1. Alternative Computer Assisted Communicative Task-based Language Testing: New Communicational and Interactive Online Skills

    International Journal of Emerging Technologies in Learning, Vol. 16, Núm. 19, pp. 251-259

  2. Cuando el COVID-19 revolucionó la Universidad de Alcalá: nuestra visión desde la Facultad de Educación

    COVID-19: un enfoque plural (Universidad de Alcalá), pp. 365-371

  3. Current Trends in ELT Educational Communication during Crises: An Overview to the Special JLE Issue

    Journal of Language and Education

  4. Fernández Portero, I y Cremades García, R. (2020). Didáctica de la lengua para alumnado con TDAH. Vigo, Editorial Academia del Hispanismo.

    Revista de educación, Núm. 392, pp. 235-236

  5. Inclusive Practicum: creating networks of learning and collaboration between students, teachers, and the Faculty of Education

    RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 35, Núm. 96, pp. 205-224

  6. Language tests for citizenship: new demands, new realities

    Lengua y Migración = Language and Migration, Vol. 13, Núm. 2, pp. 7-32

  7. Mobile, open and social language learning designs and architectures: J.Ucs special issue

    Journal of Universal Computer Science, Vol. 27, Núm. 5, pp. 413-424

  8. Multilevel language tests: Walking into the land of the unexplored

    Language Learning and Technology, Vol. 25, Núm. 2, pp. 1-25

  9. Online Learning during the Covid-19 Pandemic: How Has This New Situation Affected Students' Oral Communication Skills?

    Journal of Language and Education, Vol. 7, Núm. 4, pp. 30-41