Jesús
García Laborda
Catedrático/a de Universidad
Publications (186) Jesús García Laborda publications
2024
-
Internal validation of the English test of the EvAU in the Community of Madrid
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41
-
La modernización de la enseñanza de lenguas: introducción al volumen 32
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, Núm. 32, pp. 1-3
-
Presentación. La educación bilingüe en España : una mirada crítica acerca de las tendencias actuales
Revista de educación, Núm. 403, pp. 1-8
-
[Piñol, M. C.] E-Research y español LE/L2
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, Núm. 39, pp. 221-225
2023
-
Evaluación formativa a través de herramientas informáticas: nuevos enfoques y perspectivas
Revista Tecnología, Ciencia y Educación, Núm. 26, pp. 7-8
2022
-
American culture presence in EFL textbooks used in Baccalaureate in Spain
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 37, pp. 47-62
-
Aprendizaje y enseñanza de la lengua castellana y la literatura
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, Núm. 36, pp. 325-328
-
Revisando el mundo de la evaluación lingüística: Análisis DAFO de 2020
Didáctica de la lengua, multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje (Graó), pp. 265-278
-
Teachers’ professional development through the education practicum: A proposal for university-school collaboration*
Cypriot Journal of Educational Sciences, Vol. 17, Núm. 2, pp. 464-478
-
Technology-mediated Active methodologies for professional skills in a special professional programme
World Journal on Educational Technology: Current Issues, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1106-1119
-
Underrepresentation of the construct in Spanish standardized foreign language exams: a computer assisted exam proposal
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 4, pp. 27-45
2021
-
Alternative Computer Assisted Communicative Task-based Language Testing: New Communicational and Interactive Online Skills
International Journal of Emerging Technologies in Learning, Vol. 16, Núm. 19, pp. 251-259
-
Cuando el COVID-19 revolucionó la Universidad de Alcalá: nuestra visión desde la Facultad de Educación
COVID-19: un enfoque plural (Universidad de Alcalá), pp. 365-371
-
Current Trends in ELT Educational Communication during Crises: An Overview to the Special JLE Issue
Journal of Language and Education
-
Fernández Portero, I y Cremades García, R. (2020). Didáctica de la lengua para alumnado con TDAH. Vigo, Editorial Academia del Hispanismo.
Revista de educación, Núm. 392, pp. 235-236
-
Inclusive Practicum: creating networks of learning and collaboration between students, teachers, and the Faculty of Education
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 35, Núm. 96, pp. 205-224
-
Language tests for citizenship: new demands, new realities
Lengua y Migración = Language and Migration, Vol. 13, Núm. 2, pp. 7-32
-
Mobile, open and social language learning designs and architectures: J.Ucs special issue
Journal of Universal Computer Science, Vol. 27, Núm. 5, pp. 413-424
-
Multilevel language tests: Walking into the land of the unexplored
Language Learning and Technology, Vol. 25, Núm. 2, pp. 1-25
-
Online Learning during the Covid-19 Pandemic: How Has This New Situation Affected Students' Oral Communication Skills?
Journal of Language and Education, Vol. 7, Núm. 4, pp. 30-41