Publications (22) Rosa María Estriégana Valdehita publications

2023

  1. E-learning Acceptance in Face-to-Face Universities due to COVID-19

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4

  2. Experiencia en el uso de la evaluación por pares en un contexto de educación superior

    ATICA2022: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 314-321

  3. From satisfaction to happiness in the co-creation of value: the role of moral emotions in the Spanish tourism sector

    Quality and Quantity, Vol. 57, Núm. 4, pp. 3783-3804

  4. Students’ Perception of Metaverses for Online Learning in Higher Education: Hype or Hope?

    Electronics (Switzerland), Vol. 12, Núm. 8

2021

  1. Analysis of cooperative skills development through relational coordination in a gamified online learning environment

    Electronics (Switzerland), Vol. 10, Núm. 16

  2. Analytics and predictive models of student's activity in off/on-line learning environments

    2021 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education, OT4ME 2021

  3. Metodología colaborativa gamificada para potenciar el trabajo en equipo en el aprendizaje online.

    ATICA2021: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Universidad de Alcalá), pp. 428-435

  4. Stress at Work: Can the Spiritual Dimension Reduce It? An Approach From the Banking Sector

    Frontiers in Psychology, Vol. 12

  5. Virtual Learning Environment to Encourage Students' Relationships and Cooperative Competence Acquisition

    Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE

2020

  1. Actividades prácticas y de laboratorio en un entorno virtual de aprendizaje gamificado

    ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Universidad de Alcalá), pp. 776-783

  2. Desarrollo de una aplicación para el apoyo a estudiantes con dificultades para el aprendizaje

    ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Universidad de Alcalá), pp. 43-46

  3. Implementación de técnicas de Big Data y Machine Learning para el análisis de datos de COVID-19

    ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Universidad de Alcalá), pp. 548-555

2019

  1. Analysis of competence acquisition in a flipped classroom approach

    Computer Applications in Engineering Education, Vol. 27, Núm. 1, pp. 49-64

  2. Student acceptance of virtual laboratory and practical work: An extension of the technology acceptance model

    Computers and Education, Vol. 135, pp. 1-14

2017

  1. Educational technology in flipped course design

    International Journal of Engineering Education, Vol. 33, Núm. 4, pp. 1199-1212