Rosa María
Estriégana Valdehita
Profesor/a Contratado/a Doctor/a
Publikationen (20) Publikationen von Rosa María Estriégana Valdehita
2024
-
Factors Influencing the Acquisition of Soft Skills in a Collaborative Learning Environment Supported by Game-Based Application
IEEE Access, Vol. 12, pp. 111045-111059
-
Impact of communication and relationships on student satisfaction and acceptance of self- and peer-assessment
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 12, pp. 14715-14731
2023
-
E-learning Acceptance in Face-to-Face Universities due to COVID-19
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4
-
Experiencia en el uso de la evaluación por pares en un contexto de educación superior
ATICA2022: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 314-321
-
From satisfaction to happiness in the co-creation of value: the role of moral emotions in the Spanish tourism sector
Quality and Quantity, Vol. 57, Núm. 4, pp. 3783-3804
-
Students’ Perception of Metaverses for Online Learning in Higher Education: Hype or Hope?
Electronics (Switzerland), Vol. 12, Núm. 8
2022
-
Money cannot buy happiness: improving governance in the banking sector through spirituality
Corporate Governance (Bingley), Vol. 22, Núm. 3, pp. 546-561
-
What do urban and rural hotel managers say about the future of hotels after COVID-19? The new meaning of safety experiences
Cities, Vol. 120
2021
-
Analysis of cooperative skills development through relational coordination in a gamified online learning environment
Electronics (Switzerland), Vol. 10, Núm. 16
-
Analytics and predictive models of student's activity in off/on-line learning environments
2021 1st Conference on Online Teaching for Mobile Education, OT4ME 2021
-
Stress at Work: Can the Spiritual Dimension Reduce It? An Approach From the Banking Sector
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Virtual Learning Environment to Encourage Students' Relationships and Cooperative Competence Acquisition
Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, ITiCSE
2020
-
Actividades prácticas y de laboratorio en un entorno virtual de aprendizaje gamificado
ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Universidad de Alcalá), pp. 776-783
-
Desarrollo de una aplicación para el apoyo a estudiantes con dificultades para el aprendizaje
ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Universidad de Alcalá), pp. 43-46
-
Implementación de técnicas de Big Data y Machine Learning para el análisis de datos de COVID-19
ATICA2020: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad (Universidad de Alcalá), pp. 548-555
2019
-
Analysis of competence acquisition in a flipped classroom approach
Computer Applications in Engineering Education, Vol. 27, Núm. 1, pp. 49-64
-
Student acceptance of virtual laboratory and practical work: An extension of the technology acceptance model
Computers and Education, Vol. 135, pp. 1-14
2017
-
Educational technology in flipped course design
International Journal of Engineering Education, Vol. 33, Núm. 4, pp. 1199-1212
2013
-
Aplicación de métodos de aprendizaje activo
Docentes y estudiantes dialogando: hacia una comprensión de la participación en la universidad (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 169-180