Blanca Rosa
García Henche
Profesor/a Contratado/a Doctor/a
Publicaciones (60) Publicaciones de Blanca Rosa García Henche
2024
-
Purchase intention of fashion brand retailers: a journey through consumer engagement and happiness
Management Decision, Vol. 62, Núm. 2, pp. 381-402
-
Sustainable success: Unraveling the relationship between csrinitiatives, happiness, and purchase intention in fashionretailers across channels
Smart Ethics in the Digital World: Proceedings of the ETHICOMP 2024. 21st International Conference on the Ethical and Social Impacts of ICT
-
The impact of corporate social responsibility on consumer brand engagement and purchase intention at fashion retailers
Psychology and Marketing, Vol. 41, Núm. 3, pp. 649-664
2023
-
El valor patrimonial del comercio. Búsqueda del equilibrio entre la tradición y la digitalización como estrategia para el mantenimiento del pequeño comercio.
Transitando hacia una producción y consumo responsables (Universidad de Oviedo), pp. 211-229
-
How Has COVID-19 Changed the Way We Travel? Exploring Tourist Personality, Reactions to the Perceived Risk and Change in Travel Behavior
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 3
-
Incorporation of the emotional indicators of the patient journey into healthcare organization management
Health Expectations, Vol. 26, Núm. 1, pp. 297-306
-
Strategic orientation towards digitization to improve supermarket loyalty in an omnichannel context
Journal of Business Research, Vol. 156
-
Todo está en Madrid: a georeferenced digital guide and online commerce aggregator of all commerce, hospitality and services in Madrid
Journal of Tourism and Heritage Research: JTHR, Vol. 6, Núm. 1, pp. 143-157
2022
-
Airbnb y la turistificación de los barrios en las ciudades: un análisis de segmentación por barrios de alojamiento extrahotelero en Madrid
Investigaciones Turísticas, Núm. 23, pp. 210-238
-
Commercial heritage of the historic centers. The case of the centenary shops of madrid, as a strategy to maintain cultural values in historic neighborhoods
Journal of Tourism and Heritage Research: JTHR, Vol. 5, Núm. 1, pp. 348-369
-
Diferenciación de un destino turístico a través de la creatividad de sus barrios
La representación de la ciudad en la sociedad contemporánea (McGraw Hill España), pp. 343-366
-
El comercio local y singular como generador de emociones en los consumidores
El Happiness Management. Un cisne amarillo que vuela hacia el marketing social, la felicidad y el bienestar (Tirant Humanidades), pp. 229-258
-
The Spanish Language as a Cultural and Touristic Resource for the Chinese Market to Develop Quality Education
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
The increasing visibility of women in gastronomy
International Journal of Gastronomy and Food Science, Vol. 30
-
Uso de los entornos digitales en la promoción de emprendedores turísticos
Estrategias de comunicación publicitaria en redes sociales: diseño, gestión e impacto.
-
Word of mouth and digitalization in small retailers: Tradition, authenticity, and change
Technological Forecasting and Social Change, Vol. 175
2021
-
Análisis de la economía colaborativa en el turismo urbano. Estudio de la implantación de Airbnb en Madrid y Barcelona
Cuadernos de turismo, Núm. 47, pp. 383-412
-
Barrio Matadero-Franklin, de mercado popular a barrio artístico-cultural: conservación y capitalización, a través de turismo creativo y co-creación
ACE: architecture, city and environment, Núm. 45, pp. 9528
-
Prácticas Asociacionistas como estrategias de revitalización de la imagen de marca de un distrito turístico cultural. Caso de Barrio de Las Letras en Madrid y Barrio Italia en Santiago de Chile
Revista de Geografía Norte Grande, Núm. 79, pp. 57-81
-
Recuperación y salvaguarda del patrimonio industrial. La ex-fábrica de gas San Borja, Santiago de Chile transformada en el Parque Urbano de los Gasómetros
Ge-conservación, Núm. 19, pp. 141-152