Blanca Rosa
García Henche
Profesor/a Contratado/a Doctor/a
Publicaciones (63) Publicaciones de Blanca Rosa García Henche
2024
-
Iconografía gráfica y visual como creadora de identidad urbana y generadora de valor en el comercio como recurso cultural
El patrimonio y su perspectiva turística (Aranzadi), pp. 533-550
-
Purchase intention of fashion brand retailers: a journey through consumer engagement and happiness
Management Decision, Vol. 62, Núm. 2, pp. 381-402
-
Sustainable success: Unraveling the relationship between CSR initiatives, happiness, and purchase intention in fashion retailers across channels
Smart Ethics in the Digital World: Proceedings of the ETHICOMP 2024. 21st International Conference on the Ethical and Social Impacts of ICT
-
The Application of Artificial Intelligence in Recruitment, Training and Employee Onboarding HR Practices
Contributions to Management Science (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 213-227
-
The impact of corporate social responsibility on consumer brand engagement and purchase intention at fashion retailers
Psychology and Marketing, Vol. 41, Núm. 3, pp. 649-664
-
The role of women in maintaining the heritage value of gastronomy in Castilla-La Mancha
International Journal of Gastronomy and Food Science, Vol. 37
2023
-
El valor patrimonial del comercio. Búsqueda del equilibrio entre la tradición y la digitalización como estrategia para el mantenimiento del pequeño comercio.
Transitando hacia una producción y consumo responsables (Universidad de Oviedo), pp. 211-229
-
How Has COVID-19 Changed the Way We Travel? Exploring Tourist Personality, Reactions to the Perceived Risk and Change in Travel Behavior
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 3
-
Incorporation of the emotional indicators of the patient journey into healthcare organization management
Health Expectations, Vol. 26, Núm. 1, pp. 297-306
-
Strategic orientation towards digitization to improve supermarket loyalty in an omnichannel context
Journal of Business Research, Vol. 156
-
Todo está en Madrid: a georeferenced digital guide and online commerce aggregator of all commerce, hospitality and services in Madrid
Journal of Tourism and Heritage Research: JTHR, Vol. 6, Núm. 1, pp. 143-157
2022
-
Airbnb y la turistificación de los barrios en las ciudades: un análisis de segmentación por barrios de alojamiento extrahotelero en Madrid
Investigaciones Turísticas, Núm. 23, pp. 210-238
-
Commercial heritage of the historic centers. The case of the centenary shops of madrid, as a strategy to maintain cultural values in historic neighborhoods
Journal of Tourism and Heritage Research: JTHR, Vol. 5, Núm. 1, pp. 348-369
-
Diferenciación de un destino turístico a través de la creatividad de sus barrios
La representación de la ciudad en la sociedad contemporánea (McGraw Hill España), pp. 343-366
-
El comercio local y singular como generador de emociones en los consumidores
El Happiness Management. Un cisne amarillo que vuela hacia el marketing social, la felicidad y el bienestar (Tirant Humanidades), pp. 229-258
-
The Spanish Language as a Cultural and Touristic Resource for the Chinese Market to Develop Quality Education
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
The increasing visibility of women in gastronomy
International Journal of Gastronomy and Food Science, Vol. 30
-
Uso de los entornos digitales en la promoción de emprendedores turísticos
Estrategias de comunicación publicitaria en redes sociales: diseño, gestión e impacto.
-
Word of mouth and digitalization in small retailers: Tradition, authenticity, and change
Technological Forecasting and Social Change, Vol. 175
2021
-
Análisis de la economía colaborativa en el turismo urbano. Estudio de la implantación de Airbnb en Madrid y Barcelona
Cuadernos de turismo, Núm. 47, pp. 383-412