Asunción
Saldaña López
Profesor/a Contratado/a Doctor/a
Argitalpenak (36) Asunción Saldaña López argitalpenak
2024
2023
-
Impacts of Plant Invasions on Ecosystem Functionality: A Perspective for Ecosystem Health and Ecosystem Services
Plant Invasions and Global Climate Change (Springer Nature), pp. 31-56
2021
-
Assembly of species’ climatic niches of coastal communities does not shift after invasion
Journal of Vegetation Science, Vol. 32, Núm. 2
-
Effects of widespread non-native trees on regulating ecosystem services
Science of the Total Environment, Vol. 778
2020
-
Integrating climate, water chemistry and propagule pressure indicators into aquatic species distribution models
Ecological Indicators, Vol. 112
2019
-
Global effects of non-native tree species on multiple ecosystem services
Biological Reviews, Vol. 94, Núm. 4, pp. 1477-1501
-
The New Zealand mud snail potamopyrgus antipodarum (J.E. Gray, 1853) (Tateidae, Mollusca) in the Iberian Peninsula: Temporal patterns of distribution
BioInvasions Records, Vol. 8, Núm. 2, pp. 287-300
2018
-
An indicator-based approach to analyse the effects of non-native tree species on multiple cultural ecosystem services
Ecological Indicators, Vol. 85, pp. 48-56
2016
-
A multi-scale approach to identify invasion drivers and invaders’ future dynamics
Biological Invasions, Vol. 18, Núm. 2, pp. 411-426
-
Evaluación de competencias en prácticas externas profesionales de Grado en Ciencias Ambientales
Nuevos escenarios en la docencia universitaria (Educación), pp. 517-522
2015
-
Análisis de la invasión del hábitat ribereño por tres árboles exóticos en España
Ecosistemas: Revista científica y técnica de ecología y medio ambiente, Vol. 24, Núm. 1, pp. 18-28
-
Geopedology, a tool for soil-geoform pattern analysis
Geopedology: An Integration of Geomorphology and Pedology for Soil and Landscape Studies (Springer International Publishing), pp. 239-250
2014
-
What explains variation in the impacts of exotic plant invasions on the nitrogen cycle? A meta-analysis
Ecology Letters, Vol. 17, Núm. 1, pp. 1-12
2013
-
Competencias genéricas e interdisciplinariedad en el Grado en Ciencias Ambientales de la Universidad de Alcalá: aplicación de métodos de innovación docente en Ciencias Ambientales
koord.
Delineando lazos hacia nuevas propuestas innovadoras [Recurso electrónico]: la interdisciplinariedad como punto de partida (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 199-208
-
El trabajo en equipo, una competencia a potenciar en la Facultad de Ciencias Ambientales, Universidad de Alcalá
Pulso: revista de educación, Núm. 36, pp. 99-114
-
Empleo de espacios wiki para construir conocimiento y mejorar el trabajo en equipo de los alumnos
Docentes y estudiantes dialogando: hacia una comprensión de la participación en la universidad (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 367-380
-
Pedodiversity and landscape ecology
Pedodiversity (CRC Press), pp. 105-132
2012
-
Archive and refugia of soil organisms: Applying a pedodiversity framework for the conservation of biological and non-biological heritages
Journal of Applied Ecology, Vol. 49, Núm. 6, pp. 1267-1277
-
Biodiversidad y edafodiversidad: cuestión de coincidencia?
Spanish Journal of Soil Science: SJSS, Vol. 2, Núm. 3, pp. 8-12
-
La coordinación docente en el desarrollo del Grado en Ciencias Ambientales
Aproximaciones a la coordinación docente: hacia el cambio en la cultura universitaria