Pedro
Gil Jiménez
Profesor/a Titular Universidad
Publications (68) Pedro Gil Jiménez publications
2024
-
Kits de introducción a la robótica a través de competiciones de robots
XVI Congreso de Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica (TAEE 2024). Libro de actas: XVI Conferência em Tecnologia, Aprendizagem e Ensino da Eletrónica (TAEE 2024). Livro de atas.XVI International Conference of Technology, Learning and Teaching of Electronics (TAEE 2024). Proceedings book
-
Robotics Introductory Kits Through Robotics Competitions
16th Congreso de Tecnologia, Aprendizaje y Ensenanza de la Electronica, TAEE 2024
-
Teamwork Within a University Robotics Competition Program. Challenges and Difficulties
16th Congreso de Tecnologia, Aprendizaje y Ensenanza de la Electronica, TAEE 2024
-
Technology in Forensic Sciences: Innovation and Precision
Technologies, Vol. 12, Núm. 8
-
Trabajo en equipo dentro de un programa de robótica de competición universitario:: retos y dificultades
XVI Congreso de Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica (TAEE 2024). Libro de actas: XVI Conferência em Tecnologia, Aprendizagem e Ensino da Eletrónica (TAEE 2024). Livro de atas.XVI International Conference of Technology, Learning and Teaching of Electronics (TAEE 2024). Proceedings book
2022
-
Educational Project Eurobot Spain
15th International Conference of Technology, Learning and Teaching of Electronics, TAEE 2022 - Proceedings
-
Optimal Design of a Novel Leg-Based Stair-Climbing Wheelchair Based on the Kinematic Analysis of the Stair Climbing States
Actuators, Vol. 11, Núm. 10
-
Proyecto educativo Eurobot Spain
Libro de actas TAEE 2022 XV Congreso de Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica: Livro de procedimentos TAEE 2022 XV Conferência em Tecnologia, Aprendizagem e Ensino da Eletrónica=Proceedings book TAEE 2022 XV International Conference of Technology, Learning and Teaching of Electronics
2021
-
Control architecture for a novel leg-based stair-climbing wheelchair
2021 10th European Conference on Mobile Robots, ECMR 2021 - Proceedings
2020
-
Acquisition of transversal skills in university studies through participation in robotics competitions
Proceedings - 2020 14th Technologies Applied to Electronics Teaching Conference, TAEE 2020
-
Adquisición de competencias transversales en estudios universitarios mediante la participación en concursos de robótica
XIV Congreso de Tecnologías Aplicadas a la Enseñanza de la Electrónica: Proceedings TAEE 2020 = XIV Conferência em Tecnologias Aplicadas ao Ensino da Eletrónica = XIV Conference on Technology, Teaching and Learning of Electronics
2019
-
A novel approach for a leg-based stair-climbing wheelchair based on electrical linear actuators
ICINCO 2019 - Proceedings of the 16th International Conference on Informatics in Control, Automation and Robotics
-
On-board correction of systematic odometry errors in differential robots
Journal of Sensors, Vol. 2019
2018
-
Low cost robot for indoor cognitive disorder people orientation
Proceedings of the IEEE International Conference on Industrial Technology
-
Padrino Tecnológico, un ejemplo de compromiso social desde la Universidad
Educación y compromiso social [Recurso electrónico]: Aprendizaje Servicio (ApS) y otras metodologías
-
The challenge of simultaneous object detection and pose estimation: A comparative study
Image and Vision Computing, Vol. 79, pp. 109-122
2016
-
Estimating the focus of expansion in a video sequence using the trajectories of interest points
Image and Vision Computing, Vol. 50, pp. 14-26
-
Geometric bounding box interpolation: an alternative for efficient video annotation
Eurasip Journal on Image and Video Processing, Vol. 2016, Núm. 1
-
Interdisciplinariedad e integración del conocimiento de las competencias básicas en los grados de Ingeniería de Telecomunicación
Aprendizaje-servicio, desarrollo y comunidades profesionales de aprendizaje en educación superior
-
Interdisciplinariedad e integración del conocimiento en el primer curso de los grados de Ingeniería de Telecomunicación
Aprendizaje-servicio, desarrollo y comunidades profesionales de aprendizaje en educación superior