
Salvador
Otón Tortosa
Profesor/a Titular Universidad
Argitalpenak (125) Salvador Otón Tortosa argitalpenak
2024
-
A framework to foster accessibility in post-pandemic virtual higher education
Heliyon, Vol. 10, Núm. 14
-
Acquisition and Development of Basic Competences in Collaborative Environments Through Quiz-Based Game Applications
Electronics (Switzerland), Vol. 13, Núm. 22
-
An Intelligent Model and Methodology for Predicting Length of Stay and Survival in a Critical Care Hospital Unit
Informatics, Vol. 11, Núm. 2
-
Impact of communication and relationships on student satisfaction and acceptance of self- and peer-assessment
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 12, pp. 14715-14731
-
Self-Assessment Guide to Quality in Accessible Virtual Education: An Expert Validation
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 22
-
UML Profile to Model Accessible Web Pages
IEEE Access, Vol. 12, pp. 77181-77213
2023
-
ATICA 2023: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad: Instituto Tecnológico de Aguascalientes (México), del 18 al 20 de octubre de 2023
koord.
Editorial Universidad de Alcalá
-
Adquisición de competencias genéricas mediante el uso de técnicas de gamificación
ATICA 2023: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad: Instituto Tecnológico de Aguascalientes (México), del 18 al 20 de octubre de 2023
-
Correction to: The use of accessibility metadata in e-learning environments: a systematic literature review (Universal Access in the Information Society, (2023), 22, 2, (445-461), 10.1007/s10209-021-00851-x)
Universal Access in the Information Society
-
Desarrollo de aplicación reactiva con Spring Boot y Spring Webflux
ATICA 2023: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad: Instituto Tecnológico de Aguascalientes (México), del 18 al 20 de octubre de 2023
-
Desarrollo e implementación de herramienta web de gamificación aplicada a la enseñanza
ATICA 2023: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad: Instituto Tecnológico de Aguascalientes (México), del 18 al 20 de octubre de 2023
-
Enhancing Student Motivation and Engagement through a Gamified Learning Environment
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 19
-
Estudio del framework Micronaut para el desarrollo de microservicios reactivos
ATICA 2022: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad: Universidad Politécnica Salesiana Cuenca (Ecuador), del 16 al 18 de noviembre de 2022
-
Experiencia en el uso de la evaluación por pares en un contexto de educación superior
ATICA 2022: Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas y Accesibilidad: Universidad Politécnica Salesiana Cuenca (Ecuador), del 16 al 18 de noviembre de 2022
-
Healthcare Information Technology: A Systematic Mapping Study
Healthcare Informatics Research, Vol. 29, Núm. 1, pp. 4-15
-
RALO: Accessible Learning Objects Assessment Ecosystem Based on Metadata Analysis, Inter-Rater Agreement, and Borda Voting Schemes
IEEE Access, Vol. 11, pp. 8223-8239
-
The Eclectic Approach in English Language Teaching Applications: A Qualitative Synthesis of the Literature
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 15
-
The use of accessibility metadata in e-learning environments: a systematic literature review
Universal Access in the Information Society, Vol. 22, Núm. 2, pp. 445-461
2022
-
Accessibility Challenges in OER and MOOC: MLR Analysis Considering the Pandemic Years
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 6
-
Automatic Adaptation of Open Educational Resources: An Approach From a Multilevel Methodology Based on Students' Preferences, Educational Special Needs, Artificial Intelligence and Accessibility Metadata
IEEE Access, Vol. 10, pp. 9703-9716